46 dagen - Reisverslag uit Málaga, Spanje van otheo - WaarBenJij.nu 46 dagen - Reisverslag uit Málaga, Spanje van otheo - WaarBenJij.nu

46 dagen

Door: Otheo

13 April 2019 | Spanje, Málaga

De snelle trein vertrekt met Japanse precisie en dat kan even later van Ryanair -gespecialiseerd in veevervoer - niet gezegd worden. Anderhalf uur staan we opgepropt te wachten. Geen info, geen frisse lucht, geen stoelen. Kutvlucht tussen zwijgende lotgenoten. Terug ga ik gelukkig met Neerlands Trots.

Voor de bus is het op Malaga te laat en na het geryanair is een beetje een luxe taxi wel lekker. Bij Marqués zwaait de deur open terwijl ik op m'n briefje met de toegangscode kijk. Een grote zwarte kat ligt op de balie en de wat zwijgzame man maakt mijn sleutelbox open. Om half twee val ik in slaap terwijl ik nog even naar het 'oog' luister. Een klein maar goed en rustig appartement lijkt het.

Malaga blijkt een leuke stad. Op de heuvels veel zigzaggende muren en vanaf de hoogte zie je de cruiseschepen mooi binnenvaren. Veel Moorse invloeden nog en een doolhof van een vesting.

In het Alcazaba is het al behoorlijk druk, vooral veel Aziatische belangstelling. De binnenstad is lekker levendig en het is al zo warm dat m'n fleece af en toe uit kan. De zeebaars laat ik zwemmen in de eerste rode wijn die ik in 46 dagen drink: memorabel maal dus... Naast me zit een man die de 'jamon' maar niks vindt. Even later komt hij terug om de ober even van het echte werk te laten proeven. Mooi toch?

Daarna rondgelopen om de voorbereidingen van de feestweek 'Semana Santa' te zien. Mooie avondluchten tegen de palmbomen - Ryanair is alweer ver weg...

De volgende dag de gigantische kathedraal bekeken; ook vanaf het dak met allemaal koepels. Je hebt zo een mooi uitzicht op de stad en op 1 van de onafgemaakte klokkentorens.

Nog wat musea bezocht en een prima restaurant waar ik wijndag twee heb gevierd.

De ondergaande zon schijnt om zeven uur mooi over het strand van Malagueta en ik zie zelfs al - halverwege april! - wat ontblote bovenlijven.

Op de terugweg beland ik in een wijnbar waar ze 'Habla de Silencio' schenken , met verse paté ernaast, en het meisje van de bediening zingt een Semana Santalied en daarna komt Ajax achter en weer gelijk.

Kortom, het leven staat niet stil hier in Malaga.

• 14 April 2019 - 10:11

Frans Stiemer:

Hoi Theo,wat leuk om je verslagen weer te lezen!Geniet ervan!Hart.groeten Frans en Janneke.

• 17 April 2019 - 15:11

Ben bezig met genieten, en natuurlijk met af en toe te mopperen. Hoort er ook bij!
    Groeten retour van Theo