Knots - Reisverslag uit San Nicolás, Spanje van otheo - WaarBenJij.nu Knots - Reisverslag uit San Nicolás, Spanje van otheo - WaarBenJij.nu

Knots

Door: Otheo

Blijf op de hoogte en volg

02 September 2017 | Spanje, San Nicolás

Het hek van de parkeerplaats zit dicht. Gistermiddag had ik de Clio daar neergezet omdat het havenplaatsje helemaal vol stond. Gelukkig is het kettingslot niet gebruikt zodat ik toch kan vertrekken. Die Canariers denken met je mee.

Op naar Galdar voor een beschilderde grot, bij toeval ontdekt in het centrum van de stad. Archeologen zijn er nog steeds aan het werk en er schijnt nog maar 10% boven de grond te zijn gehaald.

Via internet had ik een Engelstalige tour geboekt, en het zou weleens druk kunnen zijn. Om half een blijk ik de enige gast. Een hoogstpersoonlijke rondleiding wordt het dus. Later komen er nog een paar belangstellenden bij. Mooie site, vooral omdat alles zo dicht in het oude centrum zit. De Canarische vrouw die de rondleiding doet vertelt dat ze meer van haar eigen geschiedenis wil leren. Tot nu toe kwam dat er maar bekaaid van af op school.

Dan een schitterende rit naar La Aldea - ook wel San Nicolas genoemd. Goed opletten want de weg is smal, bochtig, en heeft diepe, soms loodrechte ravijnen.

Aan de kust een goeie Ropa Vieja gegeten. Zo langzamerhand begin ik me een echte grotbewoner te voelen. Straks maar een knots in de auto leggen in plaats van een krik.


  • 03 September 2017 - 11:00

    Frans Stiemer:

    Wat leuk om je reisverslagen weer te lezen.Nog heel veel plezier.Groeten Frans en Janneke.

  • 03 September 2017 - 12:10

    :

    Dank! Het reizen is hier ook erg plezierig. Hartelijke groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 202266

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: