Afbouwen - Reisverslag uit Popayán, Colombia van otheo - WaarBenJij.nu Afbouwen - Reisverslag uit Popayán, Colombia van otheo - WaarBenJij.nu

Afbouwen

Door: Otheo

Blijf op de hoogte en volg

15 Maart 2017 | Colombia, Popayán

Het bezoek aan San Agustin verliep niet helemaal rimpelloos. De weg er naartoe was een tijd geblokkeerd door veel regen en toen ik er aankwam bleek het 'Parque' dat ik wilde bezoeken gesloten. Uiteindelijk ben ik met een jeep de valleien in gegaan en zo kon ik toch nog wat beelden zien van vergane beschavingen.

Alvaro is eigenlijk gids te paard, maar we gaan op pad met de jeep van zijn neef, die achter het stuur zit. Er zijn veel plantages want de grond is vulkanisch en dus vruchtbaar en het regent vaak; veel koffie, rietsuiker en lulo - m'n favoriete fruitdrank.

Vanaf grote hoogte zien we de Rio Magdalena. Deze stroomt door een groot deel van Colombia. Hier staan ook nog wat beelden die goed te onderscheiden zijn. Alvaro laat zien waar de kleuren vandaan komen die op sommige beelden te zien zijn. Het rood, geel en blauw haal je zo van de schors van de boom af of van de besjes... Na een laatste sap koop ik een kaartje richting Popayan. De bus komt me bij het hotel ophalen, wel zo makkelijk.

Ik heb een langebenenplek op een hutseklutsplaats. Na een half uur is het asfalt op en begint de vier uur erna het gehobbel. Op de paramo is het koud en nat. Er lijken ananasplanten te staan en in de regen loopt een enkele soldaat kleumend te marcheren. Het laatste half uur is weer een gladde verademing. De waterval naast de weg klettert bijna op het wegdek, zoveel heeft het geregend de laatste dagen. Net voor het donker zijn we in Popayan en met een busgenoot neem ik een taxi richting oude stad.

Een lekker grote kamer krijg ik en de was staat al klaar, net als de bagage die ik had achtergelaten. Even wat vluchten herbevestigen, eten en afbouwen. En natuurlijk het nieuws van de laatste week doornemen. Het schijnt niet heel rustig geweest te zijn in Rotterdam...

  • 15 Maart 2017 - 19:27

    Joke:

    Het is tijd dat je weer orde op zaken komt stellen in Rotterdam, dat zie je maar.
    Je selfie bij het vorige bericht is prachtig, laat het scheermes nog even met rust...
    J.

  • 16 Maart 2017 - 20:29

    :

    Ben weer terug. Vanaf nu verloopt alles weer ordelijk hiero.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 202294

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: