Beetje opletten misschien? - Reisverslag uit Sooke, Canada van otheo - WaarBenJij.nu Beetje opletten misschien? - Reisverslag uit Sooke, Canada van otheo - WaarBenJij.nu

Beetje opletten misschien?

Door: Otheo

Blijf op de hoogte en volg

06 September 2015 | Canada, Sooke

Goedenavond,

Hier is het avond tenminste, bij jullie al zondagochtend. Ik zit middenin de bossen op dit moment in een heel rustig huisje op Vancouver Island. Ik schat dat ik 45 kilometer van Victoria zit, de hoofdstad van het eiland.

Zojuist een lekkere wandeling gemaakt langs de kust, naar een rotsinscriptie (petroglyphe?). Daar zou een zeehond in steen zijn gekrast. Nou daar had je nogal wat fantasie voor nodig. Zeehonden waren even daarvoor wel te zien, bij de koffie. Een mooi haventje met helder water was het en dan zwemt er van alles rond. Mooi!

Iets terug in de tijd. Na de verregende maandag ben ik dinsdag Vancouver rondgegaan in zo' n hop-on-hop-off-bus. Je krijgt dan een aardig idee van de grootte van de stad, en van wat waar is. Met een pontje naar Granville Island gevaren. Hete Afrikaanse soep gegeten en later vier soorten bier geprobeerd van de Granville Island Brewery. Leerzaam bezoek dus...
Verderop aan de waterkant naar de watervliegtuigen gekeken. Die worden hier veel gebruikt en het ziet er best spectaculair uit. Keertje proberen?

De dag erna naar het Antropologisch Museum geweest. De oorspronkelijke bewoners (First Nation) staan hier in de aandacht. Schitterend gebouw in een groene omgeving. Loop een uurtje mee met een rondleiding. Er werden hier 32 verschillende talen gesproken de afgelopen 9000 jaar... Er zijn (totem)palen te zien en allerlei voorwerpen. Daarna teriuggelopen door de regen. Bleek zo'n 10 km. te zijn. Tja d'r gaat wel eens wat mis...

Halverwege de week een auto gehuurd, een basale Japanner. Hiermee de pont gepakt naar Vancoucer Island. Anderhalf uur varen was het, onder een mooie zon. Was trouwens bijna de auto kwijt. Voordat ik de pont op kon, was ik nog even het dorp ingelopen en bij terugkomst bleek alles er net even ingewikkelder bij te staan: 3 bestemingen, upper en lower deck. En de files kwamen bijna in beweging. Die Japanner zag ik nergens meer. Zal toch niet waar wezen? Net op tijd zag ik 'm toch nog. Beetje opletten misschien?
Probeer de komende dagen wat verlaten delen van het eiland aan te doen. Zag net al een bordje met een beer erop. Wordt nog wel wat...

Groeten van Theo, en natuurlijk veel plezier met het Nederlands elftal...

  • 06 September 2015 - 13:24

    Tom:

    Van de Hollandse regen in de Canadese drup. Maar je culturele (bier)belangstelling lijdt er niet onder: that's the spirit! Tip: maak een foto van je basale Japanner: wel zo makkelijk met terugzoeken. En het Nederlands elftal is ook jóuw elftal, ook al heb je je in het bos verstopt... Veel plezier nog!

  • 07 September 2015 - 04:19

    Theo:

    Blijf me in de bossen verschuilen en doe me voor als IJslander...

  • 08 September 2015 - 08:00

    Frans:

    Hup Holland Hup,laat de leeuw niet in zijn hemdje staan!!Hou jij de hollandse eer maar hoog.
    Zelfs The Vancouver Whitecaps zijn beter.Veel plezier,Theo.Groeten Frans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 203108

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: