Gigantische rotondes - Reisverslag uit Talsi, Letland van otheo - WaarBenJij.nu Gigantische rotondes - Reisverslag uit Talsi, Letland van otheo - WaarBenJij.nu

Gigantische rotondes

Door: Otheo

19 Juni 2017 | Letland, Talsi

Voor Kolka ben ik naar Talsi gegaan, met m'n dieselmonster met 6 versnellingen. Eerst even wennen aan de moderne auto. Deze slaat af voor een stoplicht en start als je 'm weer in z'n 1 zet. En de gigantische rotonde voor Talsi. Heeft die nou 4, 5 of 6 afslagen? Telt dat weggetje net ervoor nou mee, en die afslag die zich direct in tweeën afsplitst, hoe zit dat dan? Na drie rondingen meen ik het te weten - net voor ik in het dolhuis beland.

De dame van Saule spreekt enthousiast iets Duits en even enthousiast iets Engels en ik kan kan kiezen uit twee kamers. Het ouderwetse kamertje met bedden voor lange benen komt me sympathiek voor... Aan de overkant van het meer is een terras met bier en voedsel, zelfs een kaasplank vooraf. Na alle carrentalstress hebben de smeltende kazen een weldadig dempend effect op de reiziger.

Op naar Kolka!