Dag van de democratie - Reisverslag uit Santa Maria, Kaap Verdië van otheo - WaarBenJij.nu Dag van de democratie - Reisverslag uit Santa Maria, Kaap Verdië van otheo - WaarBenJij.nu

Dag van de democratie

Door: Otheo

14 Januari 2018 | Kaap Verdië, Santa Maria

Het ontbijt breidt zich steeds maar uit bij Ana. Fruitpunch, jus, quiche, omelet. En de verse broodjes stonden al bij de koffie en de koekjes en de kaas en worst. Als ik aangeef dat ik geen last heb gehad van het feestje in de buurt, is het helemaal goed.

Rond 5 uur vanochtend heb ik de feestgangers vanaf de veranda uitgezwaaid. Ze klonken nog vrij coherent.

De taxichauffeur is heel enthousiast over de 'Dag van de democratie' die vandaag wordt gevierd. Bij het meerpartijenstelsel slaat hij enthousiast op het paneel voor hem. Hij geeft nog een Kriola-alternatief voor 'Fiesj' maar dat ben ik vergeten. Het betekent inderdaad iets positiefs!

Dan naar Sal en voor een boevenprijs naar Santa Maria. De chauffeurs op vliegvelden hebben strikte prijsafspraken. Een 'Bon prix', ja hoor, alleen voor wie?

Bekende sfeer in de buitenwijk: blaffende honden en geen bestrating, braakliggend terrein.

Nog 1 dag om een kleurtje op te roepen...

• 14 Januari 2018 - 21:07

Tom:

Ha Theo, succes met het kleurtje. We gaan je verhalen missen!

• 15 Januari 2018 - 10:29

Bijna op kleur, ganzenveer droog, beltegoed op...