Keep on rockin' - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van otheo - WaarBenJij.nu Keep on rockin' - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van otheo - WaarBenJij.nu

Keep on rockin'

Door: Otheo

Blijf op de hoogte en volg

06 Oktober 2015 | Canada, Jasper Park Lodge


Na die wonderlijke maan - iedereen verlaat z'n tafel in het restaurant om naar buiten te gaan die avond - is het de volgende ochtend genieten bij de overburen. Aardige meiden die alles zelf bakken en plaatselijke producten gebruiken. Bij het weggaan praat ik nog met een mede-hotelgast. Hij geeft me dezelfde wandeltip die ik al eerder kreeg: Joffre Lakes! Doen dus.

Prima tocht van een paar uur met drie knettergroene meren. Eerst glooiend omhoog, dan steiler en op het moment dat je naar adem moet happen zijn er treden. Prachtige omgeving en niet druk. Als ik halverwege een lekkernij van de bakkerij wil nemen komt er een vogel bijna op m' n knieën zitten... Hebben smaak, die beesten...

Door weer, naar Lilloeet, op missie. In een brouwerij notabene, was me een wijngaard aangeraden daar. Fort Berens. Klonk een beetje Nederlands naar mijn idee. Was ooit een Duits landgoed maar werd nu door Nederlanders gerund. Leuke proeverij waarbij ik me er maar vooraf voor heb verontschuldigd dat ik geen ene moer van wijn weet. 'Ok', zei de dame, 'maakt niet uit, lekker of niet lekker is genoeg'. Dat lukte nog wel. Heb een Riesling meegenomen... M' n medeproevers krijgen een paar geiten aangeboden; bleken twee boerinnen te zijn...

Flink stuk gereden daarna. Kamloops probeert me een industrieel gebied in te lokken en uiteindelijk strand ik in Barrière. Ga nu wat k-woorden gebruiken. Dus sla dit maar over. Nou ja, ik hou het overzichtelijk. Wat was er k? Het hotel, het restaurant, de serveerster, de bar, het bier, de kamer en de tv. Wel lekker geslapen, dat dan weer wel...

Dan rij ik richting Jasper, in de optrekkende mist. Een koffie 'to go' in een van die handige gaten van de Padvinder, jaren '60/'70-muziek op de radio (o.a Ventura Highway) en gassen maar. Als de auto gaat grommen is-ie aan een inhaalmanoeuvre bezig; prettig idee, wat pk' s achter de hand.

Halverwege koop ik een jaarpas voor Jasper NP. Op dat moment weet ik nog niet wat me allemaal boven het hoofd hangt. 'Keep on rockin' in the free world' zingt Neil Young. Ja ja, dat is makkelijk gezegd vanuit een warme studio. Dat kan ik ook, dat is niet zo moeilijk. Neil Young komt toch uit Canada? Zou hij? Nee, dat kan kan ik niet hard maken...

Ik word nu een beetje moe. Volgende keer meer, maar dan wel de felrealistische details...


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 202276

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: