Goed voor je taalgevoel - Reisverslag uit Cali, Colombia van otheo - WaarBenJij.nu Goed voor je taalgevoel - Reisverslag uit Cali, Colombia van otheo - WaarBenJij.nu

Goed voor je taalgevoel

Door: Otheo

Blijf op de hoogte en volg

09 Maart 2017 | Colombia, Cali

Het toetje zou 'muy, muy rico' zijn. Mooie titel, dacht ik, laat maar doorkomen. En de tiramisu was inderdaad verrukkelijk. Maar ja, je moet ook af en toe wat variëren, dus die titel komt later wel.

Ik zit bij Balocco, een Italiaans restaurant in Cali. Een oude foto met wegwijzers hangt aan de muur. Als ik vraag waar Balocco ligt, wordt de dame geraadpleegd die net binnenwandelt. 'In Noord Italië. Waar kom je vandaan?' Zij blijkt uit Leeds te komen. Onderwijzeres. En meer dan 20 jaar geleden - tijdelijk - in Colombia gaan werken. Nooit meer vertrokken.

Op tv zie ik 'retos grande' staan in een ondertitel. Dat is natuurlijk retegroot, dat kan niet anders. Het gaat over een BMX-mevrouw die een medaille heeft gewonnen. En even later zie ik flitsen van Barcelona; de 'retos grande' overwinning met 6 doelpunten. Reizen is echt goed voor je taalgevoel.

De mensen hier zijn weer 1 en al vriendelijkheid. 'Dit is jouw huis', zegt de eigenaresse van de BenB. Ze laat het dakterras zien, geeft haar telefoonnummer, dan kan ik whatsappen als er iets is. Met m' n vingerafdruk kan ik naar buiten en binnen en in het keukentje staat van alles klaar.

Later ga ik naar San Antonio, een leuke buurt in de stad. Gegeten met uitzicht over nachtelijk Cali, terwijl het lekker afkoelt. Met de taxi terug naar 'mijn' huis.

Vanochtend veel lol gehad in een taxi. De chauffeur is vrolijk en vertelt dat Cali is ontstaan op de plek waar we nu heengaan. Trouwens, Rensenbrink, ken ik die wel? En Cruijff? En zo noemt hij met gemak een heel elftal op. Ongelofelijk wat een indruk zo' n team wereldwijd heeft gemaakt... En Salsa, wat vind ik daarvan? Dan laat hij foto' s zien op zijn mobiel, van Salento, de vallei en nog andere plekken waar ik niet geweest ben. De rit was vlot voorbij en we hebben hartelijk afscheid genomen.

Cali is retos grande en retos leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 202657

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: