Aitutaki - Reisverslag uit Cook Islands, Cook Eilanden van otheo - WaarBenJij.nu Aitutaki - Reisverslag uit Cook Islands, Cook Eilanden van otheo - WaarBenJij.nu

Aitutaki

Door: Otheo

Blijf op de hoogte en volg

26 Oktober 2015 | Cook Eilanden, Cook Islands

De baai waaraan ik zit is prachtig, met drie -eigenlijk vier- eilandjes in de lagune. Muri Beach heet het. Daarachter zie je de oceaan die wit stukslaat op het koraalrif. Heel mooi! Je kunt er zwemmen en snorkelen en ook kitesurfen. Het waait behoorlijk hard, dus dat wordt regelmatig gedaan.

Intussen naar een dinershow geweest met vooraf veel info over de oorspronkelijke bewoners. Dat gebeurt toch steeds meer, net als in Canada. Over Canada gesproken: ik zie dat er net een boot is omgeslagen met whalewatchers, bij Vancouver Island...

De show was prima met veel dans en percussie en boten die langsvaren met zangers erop. Daarvoor hebben we flink wat authentieke gerechten gegeten.

De volgende ochtend over de lagune gevaren. Volle boot met veel zang en jukulelespel. Klonk als een klok! Voordat we vertrokken was er een moment van gebed... Zou je niet verwachten bij die grote, van tatoeages voorziene warriors. Gesnorkeld, gezwommen en veel andere activiteiten ondernomen: leuke en afwisselende dag!

Gisterochtend naar de markt geweest waar iedereen van het eiland samenkomt. Daar lees ik dat de plaatselijke brouwerij 'Matutu' deze middag een oktoberfeest heeft georganiseerd, vlakbij mijn slaapplek. Kan geen toeval zijn. Op de valreep (net voor ik naar Aitutaki vlieg) kan ik dus nog wat nieuwe brouwsels proeven. De Weizen is aan te bevelen! Vliegt ook prima!

Nu zit ik intussen dus op een ander eiland: Aitutaki. Mooie vlucht! Je ziet het lichtblauwe water en daar omheen het koraalrif met de eilandjes daarbinnen al van een afstand opdoemen. Het waait hier behoorlijk, maar vooral de ochtenden zijn perfect. Blauwe lucht en af en toe een schapenwolkje.

Als locatie krijg ik Aitutaki niet in het systeem. Dan maar in de titel. Volgende keer waarschijnlijk een nog onbekendere naam...

PS: Ik zie dat het ongeluk bij Tofino is gebeurd, bij dezelfde club waarmee ik ben gaan varen... Ongelofelijk; ze deden juist alles om de veiligheid te garanderen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1051
Totaal aantal bezoekers 202699

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: