Stromatolieten - Reisverslag uit Denham, Australië van otheo - WaarBenJij.nu Stromatolieten - Reisverslag uit Denham, Australië van otheo - WaarBenJij.nu

Stromatolieten

Door: Otheo

Blijf op de hoogte en volg

27 Januari 2016 | Australië, Denham

Bij Shark Bay ben ik gaan doen wat ik me tien jaar geleden had voorgenomen: even gedag zeggen tegen de stromatolieten. Deze zitten aan de rand van het water en maken al een flinke tijd zuurstof. Heb ze bedankt en het beste gewenst. Druk was het er niet. Ben in de loop van de middag vier mensen tegengekomen.

Het is hier toch erg rustig. Gisteravond reed ik terug vanaf Monkey Mia. Kalm rijden want je ziet alleen dieren op de weg. Een emu, kangoeroes en allerlei kleiner spul en voor je het weet knallen ze tegen je auto aan. Dit is gelukkig nog niet gebeurd...

Na Fremantle ben ik naar het noorden gereden. Via Cervantes, met een meertje met jongere stromatolieten, naar Geraldton. Daar gevlogen naar een eilandengroep voor de kust. Hier zijn 400 jaar geleden nogal wat VOC-schepen vergaan. De Batavia is hier ook op de koraalriffen gelopen. Prachtige tocht met spectaculaire capriolen van de piloot. Geland op een rode airstrip en later gesnorkeld en gelopen.

Verder wat natuurparken bezocht. Zijn erg ruig en mooi. Je kunt bijna niet stoppen met het nemen van foto' s. Sommige wegen zijn alleen geschikt voor 4x4 wagens. Af en toe wel op de borden letten dus...

Probeer wat foto' s te plaatsen, maar heb een beetje haast want ik wil voor de hitte weer op weg zijn!

  • 27 Januari 2016 - 08:08

    Frans Stiemer:

    Wat fijn dat het zo goed met je gaat!!!Geniet ervan,Theo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 202939

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: