Zomervakantie - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van otheo - WaarBenJij.nu Zomervakantie - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van otheo - WaarBenJij.nu

Zomervakantie

Door: Otheo

Blijf op de hoogte en volg

22 November 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

De Hula Bar was een mooie afsluiting van Cook Islands. Dit is de bar met het eeuwigdurende happyhour. Best makkelijk wanneer je midden in de nacht moet vliegen. Ze zitten minder dan 100 meter van de incheckbalie... Het vliegtuig blijkt overboekt dus de laatkomers worden teleurgesteld.

Van dinsdagnacht is het opeens donderdagochtend geworden. Ik loop nu wel weer voor op Nederland.

In Auckland kom ik in een gezellige buurt terecht: Parnell. Houten huizen en heel veel bloemen, galeries, kledingontwerpers en champagnerestaurants. 's Avonds beland ik in een Belgische kroeg. Van de tumunu naar de Leffe, een kleine stap...

Per telefoon een auto geregeld. Ik vraag om een oude Japanner en ik vertel dat ik geen rijbewijs meer heb sinds Canada. Geen probleem, morgen pikken ze me op...

De Japanner blijkt inderdaad heel oud, er zit nog een cassettespeler in. Kost dan ook nagenoeg niks. Ik rij richting noord van Auckland. Nog nooit geweest en het schijnt er erg mooi te zijn.

Klopt helemaal want de natuur is hier fantastisch mooi. Kleine, bochtige weggetjes, veel baaien en eilanden en tropische bossen. En lekker veel ruimte. Zit nu in Russell, Bay of Islands, maar dat krijg ik niet uit of in het systeem; dan maar Paihia, dat ligt aan de overkant van het water.

Net een nachtje geboekt aan het strand. Ziet er prachtig uit, misschien blijf ik hier wel wat langer. Uiteindelijk wil ik de noordpunt bereiken, Te Rerengawairua. Cape Reinga mag ook...

Voorlopig is alles hier erg ontspannen en rustig. Schijnt voor de kerst en de maand daarna anders te worden, want dan begint hier de zomervakantie. Nog even volop genieten dus...


  • 24 November 2015 - 11:28

    Frans Stiemer:

    Fijn om te vernemen dat het zo goed met je gaat!!Nog heel veel plezier!!

  • 07 December 2015 - 07:58

    Frans Stiemer:

    Hoi Theo,hopelijk gaat alles goed met je?Groeten Frans en Janneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 202941

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: