Dakar en Conakry - Reisverslag uit Helsinki, Finland van otheo - WaarBenJij.nu Dakar en Conakry - Reisverslag uit Helsinki, Finland van otheo - WaarBenJij.nu

Dakar en Conakry

Door: Otheo

05 Juli 2017 | Finland, Helsinki

Villi Waino heeft veel lokale biertjes van het vat. En ze hebben WiFi; een mooie combinatie dus. Ja, die Finnen die kunnen er wat van!

Zojuist hoorde ik vanuit de verte een heel goeie djembe. Kunnen ze dat nou ook al? Gelukkig bleek het een Afrikaanse jongen. Bekende ritmes. 'Jij komt vast uit Senegal'. Hij kwam uit Dakar. Even staan praten en wat namen uitgewisseld. Vader uit Dakar, moeder uit Conakry, wat een toeval... Heb zelfs nog wat opgenomen. Leuk!

De boottocht met de Viking naar Helsinki was in twee uur gepiept. Toch 90 kilometer van Tallinn verwijderd. Bij aankomst direct op een kleinere pont gestapt, naar het Pampus van Helsinki: Suomenlinna, het Fort van Finland - ook een brouwerij trouwens. De eilanden zijn onderling met bruggen verbonden en het is een mooie worldheritage-site met een groot fort, dikke muren en zware kanonnen.

Toen ik m'n kamer binnenkwam stond de tv al aan en op het scherm komt m'n naam langs. Je betaalt wat meer maar dan heb je ook wat.

Morgen ben ik een groot deel van de dag nog in Helsinki. Beetje m'n portemonnee in de gaten houden want in dit yuppenparadijs ben je vlot door je geld heen. Daarin staat Finland denk ik ook vrij hoog in de lijstjes.

Verder is het hier goed vol te houden, ondanks m'n kritische blik...