Paradijsje - Reisverslag uit Liepāja, Letland van otheo - WaarBenJij.nu Paradijsje - Reisverslag uit Liepāja, Letland van otheo - WaarBenJij.nu

Paradijsje

Door: Otheo

Blijf op de hoogte en volg

19 Juni 2017 | Letland, Liepāja

Zo langzamerhand heb ik wat reisdagen ingehaald. Liepaja is de stad waar ik werkelijk, realtime, op dit moment dus - maar dan een uur vroeger, zit.

Gisteren heb ik vanuit Alsunga nog een leuk tripje gemaakt naar Kuldiga. Vroeger heette het Goldingen. Het heeft de breedste waterval van Europa, mooie houten huizen en een geinig museum. Het meisje in lange jurk en met driftig klakkende hakken geeft hier en daar uitleg, en wijst me op originele onderdelen in het huis.

Er loopt een Nederlands stel rond dat op weg is naar Petersburg. Op de fiets... Ze zijn er dus bijna. Ze waren ook al door Afrika gereden van noord naar zuid, dus dit was een klein stukje...

Vanochtend ben ik met mijn dieselmonster met sjoemelsoftware door de eeuwigzingende wouden van Letland geraasd naar het altoos deprimerende Liepaja.

Wat doet de overheersing door nazi's en communisten met de in aanleg opgewekte inborst van de doorsnee Let?

Nou, niet veel, denk ik. Liepaja is een karaktervolle havenstad met een kommervolle historie, een prachtige kathedraal en een volle - o nee - lege gevangenis, want nu museum en hotel (voor de hardliners). En het strand is een paradijsje, met mooie zaakjes op het strand en kilometers ruimte. Even kijken of ik hier wat langer ga blijven...

  • 20 Juni 2017 - 00:38

    Tom:

    Ha Theo, had je ze opgespaard? Goed idee, want de kwaliteit was weer prima! De stemming zit er lekker in, zo te merken. Zelf heb ik een beetje spijt, dat ik van mijn trip in Oost-Duitsland zo weinig foto's van wegen van bedroevende kwaliteit heb genomen. Dit mag je gerust als een tip beschouwen.
    Ben benieuwd naar je verdere avonturen. Keep up the good work!

  • 20 Juni 2017 - 09:23

    Otheo:

    Ik ga meer wegen fotograferen! Hoewel ze best wel redelijk zijn in Letland. Richting Litouwen
    schijnt het nog beter te zijn. We gaan zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 202340

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: