Warmwaterbaden - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van otheo - WaarBenJij.nu Warmwaterbaden - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van otheo - WaarBenJij.nu

Warmwaterbaden

22 December 2015 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Hittegolf hier! Lees het net in de NZ Herald. Tauranga: 27,2 graden C! En in Australië schijnt het al rond de 40 graden C. te zijn.

Vorige week was het stukken koeler. Bij het kanoën veranderde het weer erg snel. Prachtige tocht! Bijna 90 kilometer gekanood in schitterende omgeving. Geen wegen en geen dorpen. Alleen wouden, canyons en stroomversnellingen. En de hoop om niet om te slaan... Mijn ton lekte nogal en m'n andere spullen zaten niet echt vast, dus bij de 'rapids' wilde ik wel opletten. Niet omgeslagen gelukkig. Wel geprobeerd anderen te helpen, want vooral op de laatste dag gingen er vrij veel om, sommige met kinderen...

Wel versleten na drie dagen. Polsen en schouders begonnen te protesteren en ik merkte dat ik 's avonds nog zat na te hijgen.

Na de Whanganui River ben ik naar meer vulkanisch gebied gegaan. Warmwaterbaden waren welkom... Dan naar maanachtige kraters waar van alles dampte en meurde en siste. In Rotorua lekker de eiergeur opgesnoven. Zelfs in het stadsparkje hangen waarschuwingen dat je op de paden moet blijven lopen om te voorkomen dat je gekookt wordt...

Zit nu in de buurt van Maketu, richting Tauranga in een hutje pal aan zee. Bij hoog water is de zee twee meter weg. Mooi uitzicht over een vogelbroedgebied. Op tweehonderd meter maken ze de lekkerste 'pies' van NZ. Zeggen ze zelf...

Morgen richting Tauranga en dan rond Kerst naar Auckland; daar schijnt het dan lekker rustig te zijn.

Gezellige Kerst!

• 22 December 2015 - 08:15

Frans Stiemer:

Hoi Theo,

Fijn om te vernemen dat het zo goed met je gaat.Geniet van alles en hele fijne kerstdagen!
    Groeten van Frans en Janneke.