Vliegen en mieren - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van otheo - WaarBenJij.nu Vliegen en mieren - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van otheo - WaarBenJij.nu

Vliegen en mieren

03 Januari 2016 | Australië, Alice Springs

Sydney bleek rond oud en nieuw inderdaad flink vol te zitten. Ben uiteindelijk terechtgekomen bij de universiteit. Omdat het hier zomervakantie is, staan er veel kamers leeg. Hypermodern is het aan de Abercrombie Street. Met de trein ben je in een kwartiertje in het centrum. Deze buurt doet ook weer dorps aan, gezellig.

Op nieuwjaarsochtend heeft de portier die m'n taxi zou bestellen zich klaarblijkelijk verslapen... De straat is uitgestorven en net wanneer ik naar de trein wil lopen komt er een taxi langs. Beginnersgeluk. Vroeg op het vliegveld dus, waar de computer 'no' zegt. Er blijken drie mensen met dezelfde achternaam mee te willen, blijkt later...

Mission Impossible gekeken, onderweg naar Alice Springs. Er wordt veel aan vliegtuigen gehangen in de film... M'n huurauto is wel een automaat (meevaller), maar heeft een maximum van 100 km. per dag (tegenvaller). De balieman van Europcar krijgt dit waarschijnlijk de hele dag te horen want hij is knap chagrijnig. De afstanden zijn hier 'huge' en aan 100 km. heb je niet zo veel. Uitdaginkje dus. Wel Bluetooth in de auto; kan dus zowaar m'n eigen muziek beluisteren!

De eerste domme vliegen gesignaleerd. Dat schijnt straks, in de woestijn alleen maar erger te worden. Kreeg net van een Zwitsers stel een net voor over je hoofd en smeersel dat vliegen wat op afstand zou moeten houden. Klinkt onheilspellend...

Zojuist toch een tour geboekt richting vliegen en mieren (en richting Uluru). Wordt lekker afzien want je slaapt onder de sterrenhemel en legt zo' n 1500 km. af in drie dagen. Drie dagen geen bereik dus...

Het hotel waar ik nu zit ligt aan de Todd River. Tenminste, aan de droge bedding, kanoën zit hier niet in het pakket... De temperatuur loopt lekker op, het is nu ruim 33 graden en het is de eerste keer dat ik een airco aan heb.

Het is ook voor het eerst dat ik veel politie op straat zie. Gisteren werd er al iemand gearresteerd naast m'n tafeltje en de gids raadt het af om 's avonds alleen over straat te lopen. Meestal duidt dat op een groot verschil tussen arm en rijk. Zou me niet echt verbazen hier...

Dank voor de goede wensen, Loes. Jij ook een heel plezierig 2016 gewenst!

Ga nu inpakken voor de barre tocht...