Kruidnoten - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van otheo - WaarBenJij.nu Kruidnoten - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van otheo - WaarBenJij.nu

Kruidnoten

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

07 December 2005 | Myanmar, Rangoon

Net geland met de binnenlandse vlucht vanuit Heho ('Ho Heho, ho Heho': lyrics van ........... wie test z'n muziekkennis? Onder de goede inzenders wordt een aardigheidje verloot) die voor de grap eerst nog landde in Mandalay. Maar goed: we zijn weer thuis. Ben gaan vliegen omdat de bus er minimaal 19 uur over zou gaan doen, dus meer, en dat zag ik niet zo zitten. Je merkt wel, de echte avonturiersgeest is er niet meer.

Het Inlemeer was echt te gek. Wel 3x gevaren. Naar drijvende tuinen, markten, dorpjes, sigarenmakers, smeden, pagodes, kortom teveel om op te noemen. Water en lucht waren erg helder, mooie huizen op palen, veel lotusbloemen. Er wordt verder op een speciale manier staand geroeid: 'Het bomen of wrikken dat ze op hun prauw al staand doen met behulp van 1 been en 1 roeiriem is een wonder van evenwichtskunst. Het lijkt een schaatsslag of langlaufbeweging met 1 bewegend been, het is bijna lopen op het water, een sierlijk gevecht met de zwaartekracht'. Tot zover het dagboek van een poetische Hollander...

Gisteren afscheid genomen van het meer met een tocht van een uur, net na de (enige) regenbui: prachtige wolkenluchten weerspiegeld door het heldere water. Foto's volgen!

De Zwitsers van Mandalay ben ik toevallig ook weer tegengekomen. Voor de wereldkampioenschappen voetbal proberen we vast wat geestelijke steun te verwerven. Zij hebben 2 nonnen geactiveerd, ik 1 monnik, maar vandaag heb ik wel 8000 boeddha's bezocht in een grot, dus ik heb groot vertrouwen in het uiteindelijke resultaat van Oranje...

Verder nog de bergen in geweest met een gids. Mooie tocht, best vermoeiend na al dat stilzitten. Naast 2 bergstammen die daar wat aan het keuterboeren waren kwamen we 1 gifslang tegen. Ik dacht eerst dat de gids door zijn enkel ging, maar het was de schrikreactie omdat hij bijna op het beest ging staan. Hij hield niet zo van slangen, zei hij. Nou ik ook niet; wel heb ik er een foto van gemaakt en heb ik me voorgenomen om niet meer met een korte broek aan te gaan lopen. Beetje dom...

Morgen wil ik naar het oosten gaan, naar de 'golden rock' en als het kan daar overnachten. Dan heb ik nog als laatste Birmaanse wens een bezoek aan een strand ten westen van Yangon. Kijken wat er van terecht komt.

Souvenirs koop ik niet, want geen plaats voor: isse simpel... Als ik een keer wat kan verschepen dan wil ik wel wat gaan scoren, maar voorlopig niet dus. Hoe heet het boek van Delfos??
Het Rotterdamse stel ben ik (nog) niet tegengekomen. Er zijn hier veel groepen uit Duitsland en Frankrijk, maar weinig loslopende toeristen. De foto's komen hoor...

Kruidnoten, daar zou ik wel trek in hebben nu. Voorlopig moet ik me redden met noodles and rice: gaat lukken!!

Kruidige groeten van

Theo

  • 08 December 2005 - 03:41

    Sabine Und Oliver`:

    hello theo

    so you tried the 8000 buddhas as well... we saw yesterday many many stupas in kaku (2478), including many many buddhas, only 4 foreigners and -how surprising- NO postcard-souvenir-luckymoney-sellers.
    there was many many rain down here so we didn't go to the trekking today and we just take a relaxing day, including massage. tomorrow we gonna be at panorama hotel closed to the railway station. if you like to have a last dinner with us in this country leave us a message at the hotel.

    we hope you had a great time at the golden rock!

    see you
    sabine and oliver

  • 08 December 2005 - 06:00

    Theo:

    Hi Sabine and Oliver,
    Changed my mind: go to Pathein by boat (hope I don't get stuck this time...); so no happy hour in Traders/Strand.
    CU!

  • 08 December 2005 - 20:07

    Joke:

    Boek: "Are you listening to me?" + 4 boekjes ism "World Vision" vert. Daw Nilar Myaing, illustr. Ku Shi.
    Veel plezier in Pathein, Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Rangoon

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 203965

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: