Many many pagoga's - Reisverslag uit Inle, Myanmar van otheo - WaarBenJij.nu Many many pagoga's - Reisverslag uit Inle, Myanmar van otheo - WaarBenJij.nu

Many many pagoga's

Door: otheo

03 December 2005 | Myanmar, Inle

Hoi allemaal,

Weer een verplaatsing gehad: de enige manier om betaalbaar naar het Inlemeer te gaan was met de nachtbus. Om 5 uur 's avonds werd ik opgehaald en rond zeven uur begon de rit echt.

Het eerste uur was de weg verhard en daarna was het shaken geblazen op een kleine stoel en een snel dalende temperatuur. Soms werd er gestopt en dan moest je 100 meter lopen langs uniformen die iets vaags deden. Verder was het allemaal nogal vaag; aan uitleg werd weinig gedaan. Vier uur 's ochtends uitgestapt op een vage splitsing en daar maar een taxi genomen naar de eerste naam die me te binnen schoot: 'remember' dus, toepasselijk, en dat bleek ook de naam van een hotel te zijn.

Uurtje slaap ingehaald, ontstoft, en daarna stom toevallig in een theehuisje in gesprek geraakt met een Nederlander. Hij heeft hier net een weeshuis geopend vorige week en we hebben afgesproken vanavond onze Nederlandse taal op te halen. Hard nodig want ik ontmoet nauwelijks Nederlandstaligen, alleen een paar Belgen vorige week.

Over een paar dagen hoop ik de bergen in te gaan om wat 'bergvolkeren' tegen te komen. Hoop dat 't net zo indrukwekkend word als in India... Ben nu al bijna 10 weken op pad; soms kijk ik in m'n dagboek en dan is het onvoorstelbaar wat je allemaal al hebt gezien en meegemaakt. Ik hoop dat 't nog een tijdje te bevatten blijft...

In Mandalay mooie dagen gehad; veel opgetrokken met wat Zwitsers. Many, many, many pagoda's gezien, veel gedaan en ook gefotografeerd enz. Zij zouden vliegen naar het Inlemeer, dus misschien zien we elkaar wel weer.

Voor jullie: gezellige Sinterklaas, sterkte met de bevers, is de sneeuw alweer een beetje weg?

Groet,

Theo

• 03 December 2005 - 14:15

Peter & Madelon:

Hoi Theo, leuk om zo met je mee te reizen! Al djembé`s gezien?
    Groetjes
    Peter & Madelon

• 04 December 2005 - 20:13

Alma:

Ha Theo, dat valt toch ook niet mee, al dat vroege opstaan. Maar jij staat vroeg op voor leuke dingen en wij om te werken. Het is zoals je zegt, iemand moet de economie draaiende houden. Wij gaan over 3 weken ook de bergen in, de Franse alpen. Er ligt al wat sneeuw. Kunnen we ook wat avontureren. Het is geweldig om over al je belevenissen te lezen. Ga zo door, in goede gezondheid. Groet, Alma

• 05 December 2005 - 12:28

Theo:

Wel djembe's gezien! In India aan de kust, van die donkere kleintjes, volgens mij uit Indonesie (Stiggelbout heeft ze ook...)
    Veel plezier in de bergen: ik kom net knap afgepeigerd terug van een bergwandeling.
    Groeten!

• 05 December 2005 - 13:04

Otheo:

Dienstmededeling voor J+M: de mail via Tiscali werkt niet of erg moeilijk en dan zijn alleen hooguit de eerste 6 regels leesbaar. Via otheo gaat 't makkelijker (dan haal ik het er wel weer af...)

• 05 December 2005 - 16:24

Joke:

Vreemde samenloop: afgelopen vrijdag naar een cursus geweest van de psychologe M.Delfos. Het cursusboek is vertaald in 4 talen: Duits, Engels, Spaans en Burmees. Misschien kom je nog een boekenwinkel tegen: foto als bewijs! Al 10 weken op pad, hoe doe je dat met begeerlijke souveniers? Ik las over lakwerk, cheroots en opiumgewichten (waar zou je die voor nodig hebben).
    Koop je alleen dingen die kleiner zijn dan 1cm3 en lichter dan 50 gram of huur je een drager die je de rest van de reis vergezelt? Foto's van souveniers is ook nog een vederlichte mogelijkheid.
    Goede wandelingen en interessante ontmoetingen toegewenst, Joke.

• 05 December 2005 - 17:09

Egbert En Riette:

ha Theo,
    je hebt inderdaad gelijk: via "waar ben jij "kan je zien of er nog meer hollanders in jouw omgeving zitten.Dat is maar 1 stel uit Rotterdam. Op andere locaties zijn dat er vaak tientallen. Gelukkig plaatsen die landgenoten die ook in Myanmar/Burma zitten heel veel foto's dus kunnen we meteen jouw omgeving zien.

Nu: op naar het Sinterklaasfeest en we lezen je volgende bericht wel weer.
    een hartelijke groet ook van Riette, Egbert.