Een reisje langs de Rijn, Rijn, Rijn... - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van otheo - WaarBenJij.nu Een reisje langs de Rijn, Rijn, Rijn... - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van otheo - WaarBenJij.nu

Een reisje langs de Rijn, Rijn, Rijn...

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

14 December 2005 | Myanmar, Naypyidaw

Boottochtje gemaakt dus; niet de fijnste denkbaar, oftewel een klotetocht (sorry hoor).

Om je een voorstelling te geven. Ik heb 19 uur op een stukje plaatstaal doorgebracht van 1.80 bij 80 cm, omgeven door honderden pratende, etende, proestende en rochelende mensen. Schuin boven me hing een peertje waar alle insecten (duizenden dus) juichend op af kwamen. Er werd een paraplu onder het licht opgehangen en daar vielen alle (tienduizenden) half verdoofde beestjes in. Daarna kropen de honderdduizenden overlevers eruit en vielen op de mensen die eronder lagen. 's Nachts zakte de temperatuur dus daar lag ik op het dek, als een mummie ingepakt tegen kou en insecten te overdenken wat ik fout moet hebben gedaan om zo zwaar gestraft te worden; dit was de hel, zoveel was zeker...

Maar gelukkig, ook aan dit reisje kwam een eind. O ja halverwege de nacht voelde ik niet alleen constant gekriebel van de miljoenen binnendringers, maar voelde ik ook nattigheid. Was ik het zelf? (incontinentie moet toch bespreekbaar zijn?) Was er iets omgevallen? Ik ben maar gauw op m'n rugzak gaan zitten (die ook nog op die kleine ruimte lag dus), heb m'n i-pod aangezet (Mahler, Rammstein en de Kinks hebben m'n leven gered) en ben wat gaan mediteren. Nooit, nooit meer zo'n reis...

Een paar uur later bleek m'n voorhoofd rood en geirriteerd: hadden die k..beesten me toch nog te pakken genomen. De volgende dag hingen de blaren erbij en zag het er niet uit. Ik hoop dat ik er geen rare dingen aan overhoud... Een leerzame ervaring dus!

En nu, nu zit ik op een schitterend strand, in een bungalow op 15 meter van het strand, mooie zonsondergangen, aardige bediening, prima sfeer, lekker eten (Red snapper van zo'n 30 cm!!! krab, kreeft enz enz); alle ontbering heeft dus wel ergens toe geleid. Het strand is erg lang, je kunt prachtige wandelingen maken en je komt alleen af en toe een ossenkar tegen of een visser. Hier heb je licht, lucht en ruimte om je heen en daar ging het toch om...Morgen varen en snorkelen!

Vrijdag ga ik weer richting Yangon (met de bus...) en dan zaterdag naar Bangkok en maandag door naar Singapore. Ik heb er erg veel zin an!

'Are you listening to me' zal nog even moeten wachten; er zijn hier alleen maar vissers en Vissers en geen boekhandels.

CU all,

groeten vanuit warm Ngwesaung

Theo

  • 14 December 2005 - 14:45

    Mariska:

    Boottochtje klinkt inderdaad vreselijk, wat een ontberingen. Toch was de beloning, volgens mij wel de moeite waard, of niet? Groeten uit (heeeeel) af en toe zonnig Rhoon

  • 14 December 2005 - 17:29

    Tom:

    Ha Theo,

    Veel (leed)vermaak dankzij je verhaal! Eigen schuld (dikke blaar): had je maar echt de Rijn moeten afzakken. Alleen zijn de strandomstandigheden hier, aan het eind van de Rijn, wat minder. Slechts een paar graden boven nul. En dat is dan weer goed voor jouw (leed)vermaak.

    Hartelijke groeten!

  • 14 December 2005 - 18:33

    Jan66:

    Theo, ik zou bijna medelijden met je krijgen.
    Hoewel 19 uur is wel erg lang. Sterker nog, ik heb geloof ik echt even medelijden met je gehad.
    Blij dat dat voorbij is.

    Snorkel, eet en geniet ze.
    Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Naypyidaw

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 203465

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: