Krassen - Reisverslag uit Agüimes, Spanje van otheo - WaarBenJij.nu Krassen - Reisverslag uit Agüimes, Spanje van otheo - WaarBenJij.nu

Krassen

Door: Otheo

Blijf op de hoogte en volg

02 September 2017 | Spanje, Agüimes

Van Riga naar Las Palmas, dat kan allemaal zomaar tegenwoordig. Even alles in kleine stukjes verdelen, per overnachtingsplaats bijvoorbeeld. Dan blijft het leesbaar.

Bij Interrent op vliegveld Gran Canaria is zowaar het kantoor nog open. Vrolijke dame achter de balie, maar echt opschieten doet ze niet. Maar ja, vakantie. Ze heeft een auto met GPS in voorraad, type boodschappenwagen.

De GPS werkt niet maar je rijdt dan wel in een echte Clio. Net voor donker weet ik het stadje Aguimes te vinden en in het café spreekt men weinig Engels maar wel behoorlijk wat Spaans. Veel eenrichtingswegen hier zodat ik al snel twee dames raadpleeg en die rijden gezellig mee. Ze moeten toch die kant op.

Ik eindig in voetgangersgebied en zet de boodschappenwagen voor een te koop staand huis, op 5 centimeter van de muur. Nu snap ik waar al die krassen vandaan komen op de niet meer heel nieuwe Clio. Een andere passante gebruikt de klopper op de achterdeur van de Casa Rural en zo kom ik binnen.

Het oude centrum van Aguimes is sfeervol en heel rustig op maandagavond; veel Moorse huizen, bronzen standbeelden en pasteltinten.

Afsluiten met een Mojito, dat spreekt vanzelf, en klinkt zo lekker. En drinkt goed weg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 202754

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: