Een baan in het KGB-museum - Reisverslag uit Kolka, Letland van otheo - WaarBenJij.nu Een baan in het KGB-museum - Reisverslag uit Kolka, Letland van otheo - WaarBenJij.nu

Een baan in het KGB-museum

Door: Otheo

Blijf op de hoogte en volg

19 Juni 2017 | Letland, Kolka

In Riga bezoek ik ook nog het ghettomuseum, in de buitenlucht. De witte muur is beschreven met de namen van alle slachtoffers vanuit Riga. Indrukwekkend. 'Holland' hoort 'the Netherlands' te zijn, zo word ik gecorrigeerd door de gids. En de zaal over de Armeense genocide trekt weinig goedgemutste Turken, hoor ik van dezelfde gids, die ook in het KGB-museum werkt. Ja, je kan ook in Disneyland gaan werken bijvoorbeeld...

Toevallig loop ik langs het adres waar ik morgen mijn huurauto af kan halen. Hee. Het is een hotel. Hoe zit dat dan...

Hapje gegeten buiten. Onder een heater, met een deken om. De vis is bitter, de saus smakeloos, net als de geperste wortel. Zelfs de pepermolen werkt niet. Alleen de middeleeuwse muziek is goed, verder volkomen kut en koud dus. Gauw naar huis voor een stroopwafel om de smaak weg te krijgen. En nog geen woord over Kolka. Dat komt in het volgende stukje...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 202770

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: