Fraser - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van otheo - WaarBenJij.nu Fraser - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van otheo - WaarBenJij.nu

Fraser

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

26 Februari 2006 | Australië, Hervey Bay

Hoi iedereen,

Lekker wezen zeilen de afgelopen week, met twee verschillende schepen. De eerste was een tallship, een oud en vrij groot zeilschip, de Defender. Lekker ruim met een vrij grote groep (zo'n 38 mensen), mooi weer en veel van de Whitsundayeilanden gezien. Een eiland had hagelwit zand; daarbij dat azuurblauwe water en mooie schapenwolkjes...MOOI!

De tweede tocht was op een kleiner schip, de Habibi. Had daar toevallig wat negatieve verhalen over gelezen, dus hield m'n hart vast. Het viel erg mee gelukkig. De bemanning was vriendelijk, er was plaats over en we hadden veel wind: veel gezeild dus en wat minder gesnorkeld. Een keer kwam er een bui opzetten met veel wind erbij. Er stonden drie zeilen uit en dat ging wel erg hard... Heel schuin dus, maar we gingen niet om gelukkig.

Na het zeilen gelijk de nachtbus genomen naar het zuiden ,naar Hervey Bay, een rit van zo'n 13 uur. Beetje gaar aangekomen maar ik heb hier wat meer tijd om bij te komen.
Vandaag gefietst, dan moet je dus een helm op hier: niet gedaan en niet door de politie aangehouden...

De stranden hier zijn mooi, en voor het eerst kun je hier gewoon zwemmen. Gewoon betekent dan zonder 'stingerpak' tegen de box-jellyfish (dodelijke kwallen). Andere kweldieren zoals zoutwaterkrokodillen zijn hier ook niet meer. Ontspannen zwemmen dus.

Zojuist een voorbespreking gehad voor een driedaagse naar Frasereiland. Drie dagen met een 4-wheeldrive en wat tenten op een groot eiland rondrijden; dat wordt wel wat. Daar kun je dan weer niet zwemmen vanwege de tijgerhaaien. Ingewikkeld land dus...

Zo, ik ga m'n spullen pakken voor drie waarschijnlijk plakkerige en zanderige dagen; morgenochtend om 7 uur weg en dan op de boot naar Fraser. Ben benieuwd!

Kwam er trouwens net achter dat ik me vergist had in de vlucht naar Tasmanie: weekje verkeken, waardoor ik onmogelijk op tijd in Sydney kon zijn. Zojuist de vlucht telefonisch verzet, net op tijd gelukkig. Het blijft opletten, zelfs in je vakantie.

Jullie goede vakantie gehad? Ik hoor het wel!

Groeten,

Theo

  • 26 Februari 2006 - 13:14

    Sam En Joeke:

    Er lijkt geen eind te komen aan die mooie reis... Wij wachten hier nog steeds op de eerste warme zonnestralen maar de regen en sneeuw vergallen het goed...
    Stuur gerust een beetje zon naar hier...kunnen ze daar wel missen denk ik.
    groeten.

  • 26 Februari 2006 - 20:08

    Zwg M:

    Beste Theo,

    het klinkt allemaal weer reuze avontuurlijk en ben blij te lezen dat jij je levensloop nog zelf regelt.Wel opletten natuurlijk op krokodillen en tijgerhaaien.Ik vraag mij trouwens af, als je in Hervey Bay wel kan zwemmen,
    zijn die beesten dan te lui om daar naartoe te komen? Nou ja, dat bespreken we nog wel eens in een bruincafe.

    Jou vraag of we een goede vakantie hebben gehad, ja
    wat is goed als ik jou uitstapje daar tegen overzet.Om kort te gaan Ponypark Slagharen viel niet tegen en gelukkig geen last van jellyfish dit keer.Verder vliegen de dagen om met als afsluiter een optreden van Peter Erskine in de Lantaarn. Is er dadelijk in Sydney nog wat Jazz te beleven. Moet toch ook een mooi vooruitzicht zijn na al die flora fauna. Kristen Cornwell moet een gerespecteerde australische jazz vocaliste zijn, dus wie weet in Sydney.

    Maar eerst nog natuurvorsen op het eiland.Wist jij trouwens Theo, dat lees ik net in de krant, dat de mens nauwer verwant is aan de zakpijp(primitief filterdier) dan aan het lancetvisje.

    Groeten T en nog veel fijne vakantietijd toegewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 202916

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: