Oostkustjeuk - Reisverslag uit Cairns, Australië van otheo - WaarBenJij.nu Oostkustjeuk - Reisverslag uit Cairns, Australië van otheo - WaarBenJij.nu

Oostkustjeuk

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

16 Februari 2006 | Australië, Cairns

Dag allemaal,

Hoest? Hier prima!
Terug uit het regenwoud en van het Barriererif. Mooi geweest!!
Hou het kort zoals je merkt...

Zit nu in een reiswinkel annex internethonk en ben wat aan het plannen voor de komende maand, alleen sommige dingen kun je beter reserveren (zoals zeilen en met een terreinauto een rondje eiland maken), dus: druk, druk, druk! Sjonge jonge, vakantie is ook gewoon hard werken...

De regen dendert inmiddels naar beneden, 't lijkt wel of ik het meeneem steeds. Zojuist boven het regenwoud gehangen met een van de langste kabelbanen ter wereld: indrukwekkend, vooral toen de regen losbarstte. Heen met een treintje omhoog, en de rit eindigde bij een wel heel toeristisch plaatsje; het tranport was dus het hoogtepunt.

Het Barriererif was mooi, maar niet verpletterend prachtig. M'n verwachtingen waren misschien wat te hoog gespannen, maar al snorkelend zag je mooi gekleurd koraal en tropische vissen, maar niet in de intensiteit en de kwantiteit die je eigenlijk hoopt. Geen tegenvaller hoor, gewoon mooi...

Het hostel was prima. De airco stond naar m'n gevoel op heel koud. Dat bleek 26 graden te zijn... Buiten was het knap warm en vochtig maar je schijnt er toch een beetje aan te wennen.

Met een katamaran naar het rif gevaren, eten en drinken aan boord en heel veel goed duik- en snorkelmateriaal; nee klagen doe ik nauwelijks... Wel een erg Amerikaanse aanpak: verplicht lachen, groeten, zwaaien. Ah daar hebben we Bob, zeg eens hallo tegen Bob...enz. En dat gebeurt nogal veel hiero en daar krijg ik een beetje jeuk van, oostkustjeuk...pleurtop, ik bepaal zelf wel wanneer ik lach; zo is het toch?

Verder staat de jongen van de reiswinkel allerlei dingen in te vullen voor de komende dagen, ik ben dus niet de enige die hard aan het werk is. Zal hem zo eens gaan bijstaan.

Over werk gesproken: lukt dat allemaal een beetje in Nederland? Heb net op de nieuwspagina gekeken, maar echt wereldschokkende dingen gebeuren daar niet, of wel?

Goed ik hoor het nog wel, ik stop ermee voor nu. Volgende berichtje komt waarschijnlijk uit een wat zuidelijker oord.

Mijn naam is Theo; zwaai allemaal maar even naar hem en zeg dag Theo...DAG THEO

Keep on smilin'

Theo

PS
De sterrenhemel is me opgevallen in Darwin. Je had daar heel veel bliksem/weerlicht. Op een avond kon je niet tot drie tellen of de volgende bliksem was alweer te zien, en dat wel twee uur lang...Het schijnt wat dat betreft de meest actieve plek ter wereld te zijn.

  • 17 Februari 2006 - 22:05

    Egbert En Riette:

    Ha Theo

    leuk te lezen dat het goed met je gaat.van jouw laatste 3 berichten - na 4 februari- hebben wij geen mail meer ontvangen dat ze er waren zoals met eerdere berichten. we vonden het al zo lang duren!we hebben ons opnieuw aangemeld maar dat lukt niet omdat we al aangemeld zijn. misschien hebben nog meer geinteresseerden ditzelfde probleem? zo te zien aan de weinige reacties misschien wel.
    groetjes Riette en Egbert

  • 18 Februari 2006 - 09:37

    Theo:

    Nee, Nederland is gewoon en lui en blase - jullie niet hoor -. Ik wel. Ga een weekje zeilen en daarna wat golfen; na de Rotary volgt de Lionsclub en daarna check ik een vrindje in Sydney, wat lunchafspraken en zo, volle agenda dus. Tot over een paar maanden!

  • 26 Februari 2006 - 11:46

    Neef Tom:

    Laatst van je ome Tom je cyberadres doorgekregen en net in de koestering van een al behoorlijk krachtig winterzonnetje gesmuld van je avonturen tot nu toe. Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke top-drie. Wellicht kan ik daar te zijner tijd, profiterend van de nieuwe levensloopregeling, nog eens gebruik van maken. De enige plaats uit je reis die ik ooit zelf bezocht heb is Bangalore in zijn hoedanigheid van India's Silicon Valley. Voor jou een plaats om zo te lezen snel te vergeten, voor mij toch wel een heel leuke herinnering.
    Ik wens je nog een boeiend vervolg van je reis toe. Is het trouwens niet een idee om eens een neven-en-nichtenreünie te organiseren (Joke, Tom, ...?).

    Groeten van neef Tom uit Roon zonder 'h' (dialect voor het Drentse Roden)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 203412

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: