Zon! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van otheo - WaarBenJij.nu Zon! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van otheo - WaarBenJij.nu

Zon!

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

27 Januari 2006 | Indonesië, Batavia

Voor de volledigheid een stukje vanaf Gili Air, een eilandje aan de nordwestkust van Lombok.

Ik zit hier met uitzicht op zee, snorkelspul achter me, natte zwembroek en zand op moeilijk bereikbare plaatsen. Dit eilandje is heerlijk rustig. Geen auto's, geen brommers, aleen af en toe de belletjes van een paard en wagen... En dus een WERKENDE computer, boven ale verwachtingen!

Zojuist scheen de zon even! Vrij uniek, want het is hier echt regentijd. Ik dacht, nou, een buitje rond vieren en dan weer lekker opgefrist droog, maar niet dus; regentijd is hier echt regentijd. Voor het snorkelen maakt dat niet zo gek veel uit natuurlijk, maar voor de rest kan het knap lastig zijn.

Heb een rieten hutje gevonden bij enkele heel ontspannen lui. Koffie (van Lombok) en thee zoveel je wilt en verder heel vriendelijk. De kippen lopen wat rond te kakelen en dat is gelijk alles wat er gebeurt. De sfeer van een boerenerfje...

Er is hier geen politie op het eiland, als er iets gebeurt dan regelen ze het zelf. Maar zo te voelen zit het hier wel goed...

Verdraaid, het lijkt wel of de zon er weer door komt: gauw naar buiten dus!

Zonnige groeten,

Theo

Wat zag ik: PI-AIR weer terug? Leuk!

  • 27 Januari 2006 - 11:10

    Zwager M:

    Hallo Theo,
    Dat klinkt goed daar.Op een eilandje.Dat riep een schoolherinnering op.
    Als de juf het over Indonesie had klonk dat allemaal zo exotisch dat mijn aandacht al snel verschoof.Algauw verliet ik in gedachten de dorre stadsstraat en klom ik in kokosnotenbomen op Lombok.
    Zand,regentijd,dikke santan op palmenstranden, en niet te vergeten hete lomboks.
    In de oetang achter onze bangsal.De juf vertaalde zo nu en dan.Ze begreep niet zei ze waarom ik een slecht cijfer haalde terwijl ze van haar (Lombok)koffie een slokje nam.Jij weet het nu vast wel Theo.

    Terwijl jij daar nu als Vrijdag rustig je reet in het gouden natte zand vlijt om je snorkel op te zetten bestudeer ik de stofzuiger.TCX stofzuigerzakken van Phillips moet ik hebben.


    Groeten van M uit een steeds lichter wordend Nederland.

  • 28 Januari 2006 - 06:31

    Theo:

    Ja ja, koopt Neerlands waar... bijvoorbeeld Filips, dan is het goed. Maar nu eerst een hete lombok met wat kadjangs toe.
    De aardbeving van vannacht heeft wat zacht schudden/wiegen teweeg gebracht, verder nix, terima kasih...

  • 29 Januari 2006 - 18:17

    Zwg M:

    Hi T,
    Op jou vraag naar J.Akkerman de volgende dvd"s gevonden.
    "A touch of class" en "Live in Viersen & Leverkussen"
    Mvg M

  • 30 Januari 2006 - 09:34

    Theo:

    Leuk! Over een tijdje ga ik ze opsnorren en er iemand in Indonesie mee blij maken.
    Waar ligt Viersen eigenlijk?

  • 31 Januari 2006 - 20:29

    Assistent:

    onder krefeld en boven monchengladbach

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 202905

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: