Yellow Crazy - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van otheo - WaarBenJij.nu Yellow Crazy - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van otheo - WaarBenJij.nu

Yellow Crazy

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

02 Februari 2006 | Indonesië, Batavia

M'n eerste brommerminuut is gelijk een natte: juist, regenseizoen dus. Vanuit Sanur wil ik naar beneden, het schiereiland op. Weinig volk, mooie baaien, steile rotsen en lekkere vis, daar gaan we voor!

Het eerste stuk rij ik op een 4-baansweg met veel verkeer. Het lijkt onoverzichtelijk, maar dat is het ook. Niet achterom kijken, net als bij het skien... Verderop is het heerlijk rustig, op een smal, slingerend asfaltweggetje. De baai ligt mooi, net na het vliegveld van Den Pasar en voor de heuvel van het schiereiland.

Na een uurtje stop ik bij het bord: 'de koffie is klaar!', klinkt interessant..., en klopt ook. Nederlandse eigenaar dus. Daarna naar de tempel van Uluwatu gelopen, bovenop een rots die steil naar beneden in de branding verdwijnt. De golven zijn hoog en daarom is Uluwatu ook bekend als surfgied.

Tussen de buien door schijnt de zon venijnig op m'n hoofd. Lekker bij de kliffen op een stukje gras gezeten, beneden het geraas van de branding, de zeewind loeit aan en de zon doet goed z'n best.

Morgennacht naar Darwin; ik heb zojuist gebeld naar Quantas en alles lijkt te kloppen. Dit is dus m'n laatste dag in Azie!

Vanaf Gili (Lombok) was het een aardig lange reisdag naar Bali met bootjes, boten, busjes en bussen. Uiteindelijk ben ik naar Sanur gegaan: een rustig plaatsje in de buurt van het vliegveld. Het is een oord voor veel Nederlandse overwinteraars en ik heb voor mijn doen een luxe kamer: ruimte en zelfs warm water! Fluitende vogeltjes in de tuin en het ontbijtje wordt netjes uitgeserveerd.

Bali ben ik verder niet opgegaan. Stranden zijn in de regen niet zo interessant, en vulkanen zijn nu niet beklimmen of zelfs maar te zien. Andere keer dus...

Indonesie komt wat mij betreft op de derde plaats in m'n top drie. Heeft natuurlijk met de regen te maken en met het visumgedoe, maar ook het feit dat je vrijwel continu toeristenprijzen betaalt (m.a.w. besodemieterd wordt...), dat je vrijwel constant wordt aangesproken met dezelfde praatjes, en dat Bali een beetje de weg kwijt is met al z'n (wegblijvende) toeristen. Wel is de gewone bevolking erg aardig en is het ook mooi om te zien hoe toegewijd ze bezig zijn met de godsdienst: overal offers, wierook, ceremonies etc.

India staat nog steeds bovenaan, met vlak daarachter Birma en op behoorlijke afstand dus Indonesie...

Ben benieuwd hoe het er in Australie aan toe gaat. De man naast me meldt dat het in Sydney zo'n 40 graden is op dit moment, en Darwin is meestal nog warmer en in ieder geval vochtiger... Juist ja...

De vis in de baai is een 'Yellow Crazy Fish' (nooit van gehoord) en is heel erg lekker: Indonesie schuift wat omhoog, maar blijft nummer drie in de rangorde.

Is de kou al uit de lucht in Nederland?

Allemaal de groeten, tot in Australie!

Theo

  • 02 Februari 2006 - 10:12

    Daphne&Paul:

    Klinkt toch wel goed hoor, die verhalen over Indonesië! Maar we missen Singapore in de rangorde! Je was daar toch niet zo heel kort dachten we? Inmiddels zijn wij al weer helemaal terug in de Nederlandse gang van het leven. Het enorme temperatuursverschil smijt je letterlijk weer terug op aarde. Het schommelt hier nog steeds om het vriespunt. We zijn benieuwd naar je Australië-verhalen. En ook op welke plaats Pleasant Ville (Sing) terecht komt...
    Ga goed...

  • 02 Februari 2006 - 16:20

    Sam En Joeke:

    australië is héél groot heb ik van horen zeggen...de boottocht van Rincha van luban Bajo staat bij mij toch op nummer 1 van meest gewaagde transport ondernemingen. groeten.

  • 03 Februari 2006 - 10:01

    Theo:

    Singapore is een stad voor mij, en dus 'buiten mededinging' (raar woord trouwens...), anders zou Pl'ville -laatste paar dagen niet meegerekend -toch boven Indonesie komen!
    Gisteren gelezen dat een pont vanuit Kupang was vergaan: even slikken hoor... en afkloppen! Zojuist Camembert gegeten uit de oven! Niet te filmen zo lekker. Sterkte in de Benelux!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 203509

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: