Full of crab - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van otheo - WaarBenJij.nu Full of crab - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van otheo - WaarBenJij.nu

Full of crab

Door: otheo

18 December 2005 | Thailand, Bangkok

Even voor de volledigheid toch maar iets uit Bangkok melden. Niks bijzonders, zomaar wat gezwam. (Mensen met een volle agenda kunnen hier beter afhaken)

De versgebrande cashewnoten naast het Myanmar-tapbiertje zijn verleden tijd. Na wat eetmisverstanden hebben we wat engelse zegswijzen aangepast. 'No problem' werd 'No prawn' en 'Full of crap' werd 'Full of crab'; leuk toch?

Lekker boottochtje gemaakt vanuit Ngwesaung: in twee uur met een klein bootje naar een eiland gevaren waar gesnorkeld kon worden. Ik heb lekker gelezen, dat kon daar mooi; later hebben we een gigantische rode vis soldaat gemaakt, dat kon er ook mooi. Voldaan weer naar huis door het nu wat onstuimige water - niet zeeziek geworden tot m'n verbazing!

De volgende dag met drie bussen, twee fietstaxi's (1 bestuurd door een filosoof; toen ik de naam van een Nederlandse filosoof vroeg zei hij: 'No have'. Arm Nederland!) en een auto naar Hotel Yangon gereden, daar half lek gestoken door wel heel aanhankelijke muggen en de volgende dag naar het prachtige, altijd zo rustieke Bangkok gevlogen.

Zojuist lekker gevaren en met de Skytrain naar een geweldig modern winkelcentrum gegaan. Superdeluxe, je weet niet wat je ziet. In de kelder hadden ze een waanzinnig Oceanium, je loopt echt met je mond open van verbazing. Daar kan de Hema zelfs niet tegenop... De ossenkarren zijn dus ingeruild voor Skytreinen.

Morgen door naar Singapore; ik heb er hoge verwachtingen van. De gids is er erg enthousiast over!

Bedankt voor het betoonde leedvermaak, het invoelende medelijden en de zonnige Rhoonse groeten. Sterkte met de storm en de sneeuw. F'noord tegen ADO, dat moet toch kunnen?

Je ziet't, ik ben Nederland (nog) niet vergeten.

Vele omhelzingen,

Theo

• 18 December 2005 - 19:36

Dhr J66:

Over Feyenoord/Ado wil ik het niet hebben...
    Want dat kan helemaal niet!!

Hugje terug.

• 19 December 2005 - 22:11

Eelco:

Hallo Theo, ik ga er eens goed voor zitten deze Kerst, en al je berichten lezen. Ga je nog iets bijzonders doen deze Kerst ? Ik wens je nog veel plezier en een goed uiteinde. Wanneer vieren ze het daar eigenlijk ?

Groet,

Eelco

• 20 December 2005 - 09:16

Hely:

veel succes in Singapore. F'noord heeft verloren met 2-1 dit had niet mogen gebeuren maar ja.geniet van het weer daar hier is het koud, regen,hagel en natte sneeuw,groetjes hely

• 22 December 2005 - 10:49

Theo:

Kerst in Bali, klinkt al knap bijzonder, niet dan? Fijn feestdagen toegewenst!

• 04 Januari 2006 - 15:53

Udo:

Uhm, Theo? Prawns? What Prawns? You are full of crab...are´nt you? Happy to hear from you and yes, there are prawns in Myanmar...Greetings
    Udo, back in germany, after another three weeks in burma, full of crab...