Hectisch - Reisverslag uit Singapore, Singapore van otheo - WaarBenJij.nu Hectisch - Reisverslag uit Singapore, Singapore van otheo - WaarBenJij.nu

Hectisch

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

21 December 2005 | Singapore, Singapore

2-1: dat is een flinke domper dus...

Gisteravond was het even hectisch. Op weg naar Chinatown stond ik het verkeer te bewonderen voor het stoplicht bij een grote kruising toen ik een knal hoorde, gerem, versplinterend glas en een snel dichterbij komend schuivend geluid van een motor op z'n kant. Ik probeerde weg te sprinten maar na een paar stappen ging ik onderuit en gleed verder.

De motor en de mensen erop kwamen tot stilstand tegen een paal vlakbij en tegen de hoge stoeprand. Alles werd onheilspellend stil... Het meisje dat achterop zat bleef roerloos liggen. Mensen begonnen te bellen voor een ambulance en er was paniek alom.

Ik ben even gaan zitten om wat te bekomen; broek kapot, knie en elleboog dik. Vlot kwam er hulp voor de echte slachtoffers en ik ben naar m'n hotel gegaan voor jodium. M'n horloge (dag ervoor in Bangkok gekocht) bleek weg. Na een kwartiertje teruggegaan om poolshoogte te nemen. Na wat gepraat met verschillende lui kwam er een met m'n horloge aanzetten... Had-ie gevonden op de stoep...
Naar het meisje gevraagd, dat inmiddels naar het ziekenhuis was vervoerd, maar het was nog te vroeg om iets definitiefs te horen. Ben maar niet meer naar Chinatown gegaan...

Zo zie je maar hoe vlot dingen kunnen veranderen...

Singapore is verder indrukwekkend: schoon, groen, goed georganiseerd, aardige mensen. In tegenstelling tot alle voorgaande steden zijn er geen files en het openbaar vervoer is heel erg goed.

Gisteren op de Singaporerivier gevaren, een museum bekeken (Asia Civilisations) en naar een heel modern theater (qua bouw) geweest, de Esplanade. Je mag overal in en op en het gekke is dat niemand er een rommeltje van maakt. Geen vernielingen of spuitbussenwerk dus, een verademing...

De vlucht hier naar toe was ook niet verkeerd: businessclass, dus volop lekker eten en drinken en vooral ruimte. Ik had gevraagd naar een plek voor lange benen, maar dit was boven verwachting...

Heb nog twee dagen tegoed hier, dan kunnen de blauwe ledematen weer wat bijkomen.

Groeten van Theo!

  • 21 December 2005 - 10:48

    Joke:

    Doe alle evt. medische zaken nog in S. dat lijkt me beter dan later op Bali! 1e bezorgde reactie van Joke. Neem een lekker luxe hotel....

  • 21 December 2005 - 16:32

    Dhr J66:

    Oei,
    dat scheelde niet veel.
    Tweede bezorgde reactie nu van Jan. Neem een lekker biertje.

  • 21 December 2005 - 19:14

    Riette En Egbert:

    Maar alles zit er nog wel aan? toch? zeker weer geen foto gemaakt!!?? 3e bezorgde reactie neem er een stevige borrel bij.

  • 22 December 2005 - 10:34

    Otheo:

    Biertjes genomen, zoals bevolen. Van een cafe dat zelf brouwt, erg yups maar erg lekkerrrrr: ga hard doorwerken vanavond...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 203425

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: