Bali? Baluh! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van otheo - WaarBenJij.nu Bali? Baluh! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van otheo - WaarBenJij.nu

Bali? Baluh!

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

23 December 2005 | Singapore, Singapore

In de namiddag keurig naar het vliegveld gegaan met het openbaar vervoer en door de regen, maar ja, je gaat naar Bali dus daar heb je wat voor over nietwaar?

Niet dus. Zodra de man die me in zou checken vrij panisch begon te zoeken in m'n paspoort wist ik het: er klopt iets vreselijk niet hier, dit gaat fout, dit komt nooit meer goed, ergens ben ik iets vergeten, iets fundamenteels.

En dat bleek dus te kloppen na een paar minuten. De man durfde zijn vermoeden nauwelijks te uiten, maar zou het misschien kunnen dat je als Nederlander, heel misschien voor Indonesie een visum nodig zou kunnen hebben? Hij vroeg het nog aan wat collega's naast hem en hij raadpleegde z'n computer: ja, het had er toch alle schijn van dat deze klant niet in alle opzichten geholpen zou kunnen worden...

Meestal gebeuren deze dingen net voor het weekend, autopech, een vulling die afbreekt, maar dit is net voor het kerstweekend, maandag is het hier ook nog 'holyday', hoeveel rotter kan het nog worden?

Weer dat hele k..eind terug met de metro, met die zware rugzak op, en hoe vind je zo snel weer een redelijk hotel (dat niet vol zit en enigszins betaalbaar is...) en dat ticket, blijft dat nog geldig, en wat ga ik die komende dagen hier doen, de leukste dingen heb ik al gedaan, en.....

Nee!! Dit is nou een echte uitdaging. Ook als het tegenzit, zit het juist mee. Goed zo, de kracht van positief denken; tegenslagen bestaan helemaal niet, alleen tussen die flaporen. Juist, that's the spirit, zo moet het.

Juichend van plezier stapte ik weer uit de metro; een nieuwe mens was opgestaan: al dat getob, dat schiet toch niet op?

Om kort te gaan. Ik zit nog steeds in datzelfde Singapore maar wel in een heel andere buurt (Little India). Heb een ander hotel, met een prachtbar en goeie muziek en bier van een Australische (micro)brouwer.

Op het vliegveld ben ik maar gelijk flappen gaan tappen, want goedkoop kun je Singapore niet echt noemen. Vanavond ga ik echt heel veel drinken, want het is bijna kerst en ik moet even wennen aan mijn nieuwe (dus ouwe)horizon.

En heel veel positief denken, dat ga ik doen. Zoals: Bali stelt toch niks voor, Singapore, dat is pas wat! Blij dat ik daar voorlopig niet heen hoef...

Verder:

De knieen en ellebogen werken weer, medische zaken kan ik dus voorlopig met gerust hart vergeten.

Singapore is echt heel bijzonder, ik wil dus wat meer het diepe in hier.

Dinsdag sta ik als eerste klant op de stoep bij de Indonesiche ambassade (ik scheld ze eerst verrot natuurlijk) en dan hoop ik woensdagavond echt te gaan vliegen, maar je weet maar nooit hier...

Wens ik iedereen een fijne Kerst toe met mooie muziek en lekker eten en een gewijde sfeer.

Kerstgroeten van

Theo

  • 23 December 2005 - 17:42

    Joke:

    O, o, o, oh, oh, otheo!

  • 23 December 2005 - 18:22

    Dhr J66:

    Theo, ik heb met je te doen.
    Ik moet er niet aan denken om in Singapore te zijn. Vervelend hoor tussen al die aardige mensen en in dat mooie gebied.
    Kop op, Theo!

  • 23 December 2005 - 19:53

    Monique:

    Soms zit het mee en soms zit 't tegen....
    Heb net een kerstpakket geopend met heerlijke Italiaanse hapjes en dito wijnen.Als je tijd en zin hebt?
    Merry Christmas

  • 23 December 2005 - 20:38

    Egbert En Riette:

    ach hoe zwaar toch en ook al geen zorgen om de nieuwe zorgverzekering al of niet met aanvullende verzekeringen met of zonder toelage voor gehoorapparaten,steunzolen kunst .....enz. en ook al geen zorgen om de levensloopregeling een witte kerst enz. hou je haaks en toch nog prettige kerstdagen en een zonnig (eigen belang) 2006.

  • 23 December 2005 - 20:49

    Zwg M:

    Beste T,
    Was dit nou een kwestie van een visum aanvraag vergeten? Ik zat net met twee tennisellebogen van het kerstboodschappen halen toen J jou avontuur vertelde.Gek maar ik moest denken aan die meneer bij de groentenboer die om een kilo alzheimers vroeg. "Anders nog iets vergeten?", vroeg de groentenboer.

    Ik ben blij te lezen dat je je teleurstelling snel een positieve
    wending hebt weten te geven.Je klinkt veerkrachtig en monter, ik meen zelfs dat ik wat A. hoor
    nagalmen. ( ook waar het iets minder is is het nog perfect)

    In gedachten zijn we deze
    feestdagen bij jou in Singapore en we zullen het "Weihnachtsoratorium" nog eens extra voor jou draaien en ontferm ik mij over jou wijn.

    Ken je trouwens Singapore Speciaal? Dat is geloof ik met veel kip en kerry. Misschien aardig tijdverdrijf zo'n culinaire zoektocht.

    Gezonde voortzetting en tot mails.

  • 23 December 2005 - 22:35

    Tom:

    Ha Theo. Soms sta ik naast m'n auto op het parkeerterrein bij m'n werkgever te zoeken naar mijn autosleutels. En ik voel me dan zo'n ontzettende lul als ik weer het hele end terug moet naar het gebouw, met de lift naar de 6e, helemaal naar m'n bureau lopen en het hele end weer terug om dan eindelijk de sleutel in het slot te kunnen steken. Kortom: ik weet hoe je je voelt!
    Maar hangen is erger. En je hebt een dak boven je hoofd. En een bed. En bier. En blijkbaar internet in de buurt. En misschien doet Tiscali 't ook nog wel. En dan is 't ook nog Kerst. Kortom: eigenlijk kán het niet beter. Geniet ervan!

    Fijne Kerst en je haalt Bali vast wel voor 2006!

  • 24 December 2005 - 14:42

    Theo:

    Ik krijg heimwee: goedgevulde kerst-pakketten, steunzolen, kilo's Alzheimer!
    Alleen: van mijn wijn blijf je af! Anders pak ik die gereedhangende winterjas, neem de KLM en een enkeltje 16-hoven...
    De visumaanvraag was ik niet vergeten, ik had er enkel niet aan gedacht... (Suske en Wiske, ik weet niet meer welke titel)
    Morgenochtend naar de kerk, om hem te gedenken die alles houdt in het holle van zijn hand (GR)

  • 24 December 2005 - 16:51

    Joke:

    Prettig kerstweekend toegewenst!
    Ik wilde oefenen voor oud en nieuw, maar ben 45 min. te laat. Volgend weekend beter. 7 uur tijdverschil?
    Hug, hug, Joke.

  • 29 December 2005 - 16:47

    Jan M Uit Rhoon:

    Hoi Theo,

    Bedankt voor je kaart.
    Ik hoop dat het visum geregeld is.
    Maar jouw kennende komt het allemaal wel goed.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 203387

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: