Whisky - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van otheo - WaarBenJij.nu Whisky - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van otheo - WaarBenJij.nu

Whisky

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

25 November 2005 | Myanmar, Rangoon

Hallo allemaal,

De 'contacten' van het meisje met Birma bleken er dus echt te zijn. 's Avonds kwam eerst het visum los en een uur of twee later ook het vliegticket! Wel wat meer betaald natuurlijk maar van de sfeer op de ambassade werd je niet echt vrolijk: tevreden dus!

De volgende ochtend vroeg naar het vliegveld gereden en binnen no time landden we op Rangoon. Heel andere sfeer hier. Het is rustig, er wordt niet getoeterd en de mensen stralen een 50-er jaren tevredenheid uit. Ik zit in een heel schoon hotelletje met een prettige kamer, a/c, warm water enz enz en dan 's morgens ook nog een prima ontbijt: hoezo ideaal?

Ben gisteravond naar het aanpalende hotel gegaan, voor het happy hour (van 5 tot 9) compleet met muziek, hapjes en social conversation. Kwam aan de praat met een Saoedi, een Australier, een Engelsman en wat leraressen en de whisky werd besteld per fles dus dan weet je het wel... Had toch een heel andere voorstelling van dit land...

Toch vroeg opgestaan, want de ochtendstond enz. Heb een binnenlandse vlucht geregeld naar het noorden (Bagan) en verder een bootreis, een treinreis, een bus en een voettocht in de bergen. Hoeft niet allemaal in 1 keer, ik heb er drie weken voor (ruim)...

Het valt me mee dat het internet werkt, want er was me iets anders verteld. Hotmail, Yahoo etc. schijnen allemaal geblokkeerd te worden. Otheo lijkt voorlopig nog veilig, als ik maar niet te beledigend word... Bijvoorbeeld: wat een k..bewind hier (als er puntjes staan word ik gecensureerd door die k..regering). Het kan nog veel erger, maar dat hou je tegoed voor de volgende keer.

Fijn ook om te weten dat het eindelijk begint te winteren in Nederland. Hier is het zo'n 32 graden en in het noorden schijnt het nog wat warmer te zijn. M'n zonnebrand is op: hebben jullie nog wat over?

Verder heb ik alle ontzag voor jullie: erg moedig en trouwhartig om zo vlijtig door te werken. Jullie zijn de kurk waarop de economie drijft. Ga vooral door zo!

Zonnige groeten uit vrolijk Myanmar van

Theo


PS. Over criminele circuits gesproken: ik lees steeds over liquidaties in Amsterdam. Het wordt langzamerhand wel een beetje een rommeltje in Holland, of lijkt dat maar zo?

  • 25 November 2005 - 09:50

    Theo:

    Tiscali wordt inderdaad geblokkeerd, knap k.. dus!!

  • 26 November 2005 - 17:01

    Marlot:

    Het valt niet altijd mee om kurk te zijn! Vooral niet voor al die mensen die gisteren in de auto op de A zoveel op de Veluwe moesten overnachten.En voor Sinterklaas die uit zijn jas waaide vandaag in Rhoon en al helemaal niet voor al die vastgeroeste juffies en meesies die op een 10 minuten avond de boodschappers zijn die bijna omgebracht worden ! Nou , ik hoop dat je van deze nieuwtjes uit Holland net zo vrolijk wordt als ik van het lezen over jouw uitspattingen!

  • 27 November 2005 - 19:24

    Jan V V:

    Hai Theo,
    Vanavond was Myanmar net uitgebreid in het journaal. Hoe alles gecontroleerd wordt en dat je zelfs voor een politieke grap een jarenlange gevangenisstraf kunt krijgen. Dus Theo, oppassen met je k.. woorden dus. Hou je taai! Wel erg leuk je avonturen elke keer weer te lezen.
    Grtz!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Rangoon

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 202844

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: