Kinderdijk - Reisverslag uit Aurangābād, India van otheo - WaarBenJij.nu Kinderdijk - Reisverslag uit Aurangābād, India van otheo - WaarBenJij.nu

Kinderdijk

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

18 November 2005 | India, Aurangābād

Dag allemaal,

Zo, een tijdje niet achter het scherm gezeten vanwege andere dringende zaken: zwemmen, roosteren in de zon, vochtgehalte op peil houden en zo. In Benaulim (in Goa) kon dit allemaal zonder problemen dus daar ben ik een weekje neergestreken. Na wat opgebruind te zijn ben ik met de trein naar Bombay gegaan en daarna gelijk door naar Aurangabad, een uur of acht naar het naar het noordoosten.

Vanuit deze stad kun je redelijk makkelijk naar Ellora en Ajanta (wereldberoemd buiten Nederland). Hier zijn heel veel tempels en kloosters uitgehakt uit de bergen. Over sommige deden ze 150 jaar (met z'n 7000-en!). Indrukwekkend is dan een aardige dooddoenner - het is zelfs mooier dan Kinderdijk!

Verder gaat alles goed: de eerste echte ziekte heeft zich nog niet vertoond hoewel treinreizen toch een ideale bron lijkt.

Ondanks de aardige mensen heb ik heel af en toe een kleine aanvaring met sommige beroepsgroepen: rickshawrijders die je wisselgeld niet terug willen geven of treincontroleurs die beter obersturmbahnfuhrer hadden kunnen worden. Er zijn tot nu toe nog geen gewonden gevallen...

Morgen ga ik lekker wat relaxen in en om de stad en dan 's nachts naar Bombay (voor de vlucht naar Bangkok). Dit keer met een besproken plaats, want dan hoef je niet twaalf uur naast het toilet te zitten voor straf...

Veel mensen ontmoet inmiddels. Sommigen voor een dag, met anderen trek je een hele week op. Leuk! Heb wat adressen voor in komende landen, maar ik kijk nog wat ik daarmee doe; mailen is dan wel erg makkelijk! Raar idee om India uit te gaan, net nu je er een beetje aan gaat wennen. Volgende week hoop ik richting Birma te gaan, maar dat hangt een beetje af van het humeur van de ambtenaren daar.

Het wordt heet in dit hok en de computer geeft vreemde signalen af die ik steeds moet wegklikken: 'bad kharma' stoppen dus!

Valt Nederland nog een beetje te harden of krijgen jullie ook reisneigingen? Straks weet ik misschien wel een adresje in Birma...

Groetjes!!

Theo

  • 18 November 2005 - 21:32

    Zhwagher M:

    Hallo T,
    Moe en nog vuil van de arbeid vind ik nu even tijd om je terug typen.
    Blij te horen dat je reis voorspoedig en gezond verloopt.Vergeet je vaderland niet jongen.Kinderdijk is ook prachtig met zijn molens en al gebouwd in 18de eeuw.Als de vaalserberg of pietersberg wat groter zou zijn geweest dan hadden wij ook, nou ja.
    Op jou vraag van, Nederland te harden,kan ik volmondig ja zeggen.
    Wij denken erover,als het weer het toelaat naar Madurodam te gaan,avontuurlijk en niet al te ver.Wat je trouwens
    gemist heb in Nederland,zonder heimwee bij je op te willen roepen, is de consternatie hier in Nederland over een huismus(Passer domesticus).Dit dier dwarsboomde Domino Day door vroegtijdig de stenen om te gooien.Er is hardhandig ingegrepen en het dier is neergeschoten.In alle kranten is het voorpagina nieuws en Reuter en CNN hebben vragen gesteld.Vanavond vallen de stenen om en wordt het op tv uitgezonden.

    Oke T op naar het volgende land en ik kijk uit naar je emails.Birma begrijp ik.Goede reis voorzetting en ik wens je oprecht een goede eetlust en stofwisseling toe.Dag M

  • 19 November 2005 - 10:46

    Joke:

    Reisneiging voor vandaag:
    terug in het verleden, richting lagere school. Reunie dus. Aan klasgenoten van jou die erg aandringen zal ik je weblogadres doorgeven. Wat betreft die beroepsgroepen, ik herinner me vergelijkbare aanvaringen met Rotterdamse taxichauffeurs en met onze conducteurs is het nu ook kwaad kersen eten: je moet nl. een kaartje hebben! Een goede vlucht toegewenst naar land nr. 2 en ik hoop dat je een visum voor Birma/Myanmar te pakken krijgt. (Tip uit reisgids: vlieg liever niet met Myanma Airways!)
    Good kharma, Joke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Aurangābād

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 202838

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: