Festival! - Reisverslag uit Hampi, India van otheo - WaarBenJij.nu Festival! - Reisverslag uit Hampi, India van otheo - WaarBenJij.nu

Festival!

Door: otheo

06 November 2005 | India, Hampi

Hoi Holland,

Na de vechtfilm in Bangalore ('Swami', een man die gewetenloos wraak neemt op alles en iedereen die hem en de zijnen dwars zit, en daarna een liedje zingt en een dansje uitvoert: erg geloofwaardig dus), ben ik in de nachttrein gestapt naar Hampi.

Mooi reizen is dat per trein, hele families gaan mee en brengen er etmalen door zonder probleem; lakentje paraat en een zakdoekje, meer heb je niet nodig.

In Hampi ben ik in een festival beland, dus de meeste kamers waren bezet. Een keuterboer had nog wat ruimte en daar is het goed toeven. De koe staat voor mijn raam en de buren putten hun water voor mijn andere raam.

Het dorp heeft zo'n 50 huizen maar meer tempels. Gister ben ik met de fiets rond gaan rijden op de sites en daarbij kwam ik allerlei drumbands tegen. Het bleek dat ze in optocht het dorp binnen zouden komen. Wat ik niet wist, was dat er dan zo'n 100.000 mensen zouden staan langs de kant van de weg. Bij de weg er naar toe heb ik al veel foto's genomen maar het werd steeds geanimeerder en kleurrijk was het al. Natuurlijk een lekke band gekregen maar problemen waren en blijven een feest hier!

Vandaag de fiets ingeruild voor een scooter en veel van de omgeving gezien. Prachtig heuvelachtige omgeving met grote rotspartijen en overal tempels en heiligdommen. De brug die vier jaar geleden al klaar had moeten zijn was er nog niet, zodat ik in een soort biezen mandje naar de overkant ben gebracht (met de scooter!). Eerst werd het bootje natuurlijk leeggehoosd met een blik. Veel foto's gemaakt en inmiddels ook op cd gebrand dus misschien kan ik binnenkort (half jaar?) wel wat uploaden.

Het eten: je eet hier inderdaad makkelijker pizza's, momo's (?) en ander niet-Indiaas eten dan een curry of zo. Toch is het hier erg prachtig met al die oude culturen om je heen. Ik denk erover hier nog even te blijven.

Hartelijke namaste's,

Theo

• 07 November 2005 - 19:15

Mariska:

Bedankt voor de kaarten; vooral van de kinderen. We kijken erg uit naar de eerste (100en?) foto's. veel festival en ander plezier toe toegewenst.