Gevaarlijk leven - Reisverslag uit Goa, India van otheo - WaarBenJij.nu Gevaarlijk leven - Reisverslag uit Goa, India van otheo - WaarBenJij.nu

Gevaarlijk leven

Door: otheo

01 Oktober 2005 | India, Goa

Zojuist een motorrit in het donker (veilig) afgesloten. De terugrit was behoorlijk spannend omdat praktisch geen enkele tegenligger (hier tegenstander) licht op had. Sommige stukken waren heuvelachtig en onverhard of van kuilen, kippen, met sprokkelhout beladen vrouwen voorzien enz. Hoogtepunt wordt gevormd door dubbeldik inhalende bussen/vrachtwagens die er gemakshalve van uitgaan dat jij tijdelijk de berm ingaat of een stukje gaat vliegen.

De motor (een Honda, geen Enfield maar dat komt nog) ziet er nog uit als een motor; ik zie er niet meer uit als een motorrijder maar als een soort verschrikkelijke zandman. Het kostte me een kwartier om een beetje schoon te worden. De rijlessen in rustig Holland vertonen blijkbaar nog wat lacunes. Kamikazerijden lijkt me een aardige suggestie.

Verder staat het toeristenseizoen er aan te komen. Op dit moment is het nog erg rustig, bij ieder eettafeltje staan minimaal zes mensen van het bedienend personeel te wachten om zich op mogelijke klanten te storten. Wel op een relaxte manier, dus het stoort niet; iedereen is erg voorkomend.

Wie van vis houdt kan zich hier nooit vervelen. Het is hier in alle soorten en maten en (ook belangrijk) je kan het op het strand eten met je voeten in het zand.

Morgen ga ik verkassen naar een plek aan het strand. Een fijne zeebries verkoelt daar de mensch, er is een bar, een restaurant en er zijn palmbomen. Klagen hoor je me niet dit keer, dat kan later altijd nog

Over het zoenen: dat moet je toch een beetje afwisselen. Daarom vandaag en links en rechts, omdat het zaterdag is en weekend en het begin van oktober.

Mag ik u allen een fijn weekeinde toewensen?Zijn de oktoberstormen al begonnen in het prachtige Holland (niet dat ik dat jullie toewens, maar het idee is wel geruststellend)

Shanti, shanti Theo

• 01 Oktober 2005 - 18:38

Monique:

Die met sprokkelhout beladen vrouwen kwamen we ook regelmatig tegen in Marokko.We vonden dat deze dames met recht takke(n)w. mochten worden genoemd!
    Hier in het Maassluise is het wat hefstachtig geweest.Af en toe een fikse regenbui,maar ook prachtige wolkenluchten.Dus je krijgt een beetje je zin...Alleen omdat het weekend voor mij 4!!! dagen duurt een kus linksom en een rechtsom terug!

• 01 Oktober 2005 - 20:04

Annemarie:

Het waait inderdaad behoorlijk momenteel en de donder rolt door de lucht. Je bent nu voor ons vijf dagen weg, maar je hebt al een hele boel gedaan. Je hebt de tijd hoor, ga je niet een beetje te snel??? blijf maar even lekker genieten onder die palmbomen aan het strand en ga van daaruit rondtoeren op je motor. Houd je goed!

• 01 Oktober 2005 - 21:43

Tom:

Ha Otheo, vandaag al je berichtjes (voor 't eerst) ontvangen. Indrukwekkend! Niet alleen wat je allemaal al uitgespookt hebt, maar ook dat je er elke dag over schrijft. 't is wel vakantie hoor!

Maar aan je opgewekte toon te merken ervaar je dat zelf ook zo. Ben benieuwd naar je eerste foto's.

Hartelijke groet,
    Tom

• 01 Oktober 2005 - 23:14

Joke:

Namaskar,
    Net terug (veilig met de auto) van een muziekavond in Lantaarn/Venster: Ravi Coltrane. Over Ravi gesproken, heb je al Indiase muziek gehoord? Raga's als ik het goed heb. Tabla in plaats van djembe? Of hoor je (net als de hippies) nog muziek van Ravi Shankar?
    Die moterberichten klinken niet echt geruststellend: zo'n overdekt karretje met een fietschauffeur lijkt me veiliger. Tip: leer de zonnegroet (yoga) dat moet fantastisch zijn daar op dat strand onder de palmbomen.
    (Ik heb Rushdie geruild voor Oz: bedankt.)
    Fijne zondag, deze keer cheek to cheek: links en rechts.

• 02 Oktober 2005 - 10:17

Zwager M:

Hallo T,
    Ik denk ik ga maar eens even terug typen zodra het eten is voorbereid.Het is nu zondag en dan heb je altijd wat meer tijd voor een lekker goudgeel bintje met jus en een balletje gehakt,met beschuit en ei natuurlijk.
    Je zal inmiddels al wel lekker bruin zijn.Het klopt, hier zijn de najaarsstormen al begonnen als fijne inleiding voor sint en kerst.Wist je net als bij je nachtelijke rit in guinee bij de derde drempel op de weg moet ik er zo ongeveer zijn? Fijn dat je het zo naar je zin hebt op je vakantie adres.
    Palmen strand en vis. Hebben ze daar trouwens bokking? Stuur gauw weer eens een berichtje en het ga je goed. Je zwager M.

• 02 Oktober 2005 - 13:50

Mariska:

Geweldig, al die berichten uit het zonnige India terwijl wij hier inderdaad in het, over het algemeen, herfstachtige Nederland zitten; het voelt met al die berichtjes voor ons ook een beetje als vakantie (een heeeel klein beetje dan hoor; zonder de vrije dagen..... en zonder de zon...en ook zonder de stranden). Hoe is het met de massages op de goudgele stranden? Gaat dat een beetje lukken denk je?