Long train running - Reisverslag uit Bombay, India van otheo - WaarBenJij.nu Long train running - Reisverslag uit Bombay, India van otheo - WaarBenJij.nu

Long train running

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

29 September 2005 | India, Bombay

Lieve lezers,

Aangezien ik nog een klein uurtje heb voordat de fameuze Konkan Kanya Express (wie kent hem niet?) vertrekt en ik toevallig net naast een computer zit, laat ik alle ICT-reserves maar even varen.

Vanochtend de rugzak serieus ingepakt, en nu al lijkt hij steeds voller te zitten. Kan wel kloppen want een fleece en dichte schoenen heb je hier niet echt nodig. Het hotel is zo vriendelijk om vandaag op mijn spullen te letten, zometeen ga ik ze halen.

Vandaag een mooi dagje gehad: eerst per houten ferry naar Elefanta eiland: een uur varen zonder zeeziekte (vrij bijzonder bij mij) om daar een prachtig uitgehouwen grot te bekijken met allerlei Shivabeelden. Daarna het eiland en de baai van Bombay van bovenaf bewonderd. Shirtje zeiknat en badslippers blijken niet de meest ideale stappers, maar toch erg geslaagd. Na wat Kingfishers (is bier) begon de wereld er weer vertrouwd uit te zien en dus kon er teruggevaren worden. In Bombay naar het enige stukje zandstrand voor 16 miljoen mensen gegaan om te snacken. Waanzinnig lekker en pittig (niet heet, dat was gisteren). Niet gezwommen want het water schijnt bovenmodaal vuil te zijn.

Onderweg op een heuvel nog naar een mooi park gegaan met gravel laantjes. Prachtige vooroorlogse (denk ik) sfeer waarin de mensen zich merkwaardig voortbewogen. Niet joggend, want dat was verboden, of snelwandelend, maar wel op een wijze die daar in de buurt kwam. Iedereen, jong en oud, deed daar gezellig keuvelend aan mee. Lijkt me een leuk idee voor in Nederland

Zometeen ga ik proberen me op dezelfde wijze naar het station te begeven. Twaalf uur in de Konkan Kanya, the long train....

Trouwens, het tijdverschil met Nederland is 3 1/2 uur: hoe ken dat? Je hebt toch alleen tijdzones met hele uren? Wie zoekt dat even op? Ik doe het niet, want een nieuwe zoekopdracht kost ongeveer een half uur.

Bedankt voor de reacties. Ik hou me aanbevolen voor verdere leerzame mededelingen of zelfs voor vragen (niet te moeilijk graag...)

Hartelijke groeten en een zoen op de linkerwang van

Theo

  • 29 September 2005 - 16:59

    Joke:

    Eerst een zoen op je rechterwang terug. Morgen zitten we een deel van de dag gelijktijdig in de trein: telt de Rotterdam-Leeuwarden Express (en vice versa) ook? Ik ben benieuwd naar de eerste foto's. Groet van Joke.

  • 29 September 2005 - 19:53

    Riette En Egbert:

    Ha die Theo

    leuk even iets van je gelezen te hebben we zullen regelmatig kijken hoe het je vergaat daro!!
    een hartelijke groet

  • 30 September 2005 - 10:13

    Tineke Daane:

    Hoi Theo,
    kreeg gisteren het bericht van Joke en gaan je reis zeker volgen! Veel plezier en hoop dat je ook leuke mensen ontmoet.

  • 03 Oktober 2005 - 07:56

    Anne Van Zessen:

    Heej Theo, ik vind je berichten erg leuk om telkens te lezen, je doet meteen al zoveel idngen op en dag. Zorg je ervoor dat je wel genoeg van alles om je heen geniet. Ik heb even rondhgezocht op internet over die tijdzones, dit was t beste dat ik kon vinden;"Uit praktische overwegingen heeft men de wereld ingedeeld in een aantal tijdzones. In principe zijn deze zones 15° breed in geografische lengte; de eerste zone is gecentreerd rond de meridiaan van Greenwich. Om praktische redenen past men de grenzen van tijdzones vaak aan aan landsgrenzen of brengt men landen in naburige tijdzones onder. Enkele landen of provincies hebben zelfs een afwijkende tijd die bijvoorbeeld een half uur tussen twee tijdzones in ligt." Ik hoop dat dit je vraag een beetje beantwoord. Als je je nog meer afvraagt, gewoon vragen hoor, ik kijk wel ff rond.
    Groetjes

    Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bombay

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 202896

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: