Hot and sour - Reisverslag uit Bombay, India van otheo - WaarBenJij.nu Hot and sour - Reisverslag uit Bombay, India van otheo - WaarBenJij.nu

Hot and sour

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

28 September 2005 | India, Bombay

Hallo allemaal,

Heb een goeie vlucht gehad naar Bombay, met maar liefst vier vrije stoelen naast elkaar. Dat was dus uitgebreid liggend lezen en klapwiekend eten. Rond elf uur 's avonds in het hotel aangekomen met de weidse naam ' diplomat'. Ben daar weinig diplomaten tegengekomen. Die zitten waarschijnlijk een steenworp verder in de Taj Mahal (alleen voor foute toeristen).

Nadat de hoofdpijn van het vlieggeraas en ook de winderigheid (hebben jullie dat nou ook tijdens het vliegen?) waren bedaard door middel van een kwaliteitsmoment (glaasje niet verkeerde whisky) heb ik de eerste Bombaydag goed doorgebracht. Zojuist een prachtige Bollywoodproductie gezien (Salaam, namaste...) over liefde, verraad, zwangerschap, het leven in villa's, de laatste mode maar vooral met prachtige muziek en dans. Echt uit het volle leven dus. Voordat de moraal kwam ben ik een hapje gaan eten. De man in het restaurant was zo vriendelijk me een bordje uit Sechuan te ontraden: dit zou weleens wat al te pittig kunnen zijn en ik had vanmiddag al zo pittig gegeten (zie titel).

Naar de middag dus. In een voluit Indiase zaak gegeten met zonder toeristen. De bediening liep in uniform maar wel op blote voeten. Prachtige sfeer. Alleen de soep was echt HEET. Bij de eerste hap loeide hij al op en dan weet je het wel. In Nederland schijnt na het zuur het zoet te komen. Nou hier in India is het heet en zuur tegelijk; maar wel heerlijk, de verkoudheid is gelijk verdwenen.

Na dit memorabele maal naar het Victoriastation geweest. Prachtig sfeervol gebouw met een gekrioel van reizigers. Kreeg zo'n zin om te treinen dat ik een kaartje naar het zuiden heb gekocht, tussenstation Goa. Ga morgennacht (is dus van donderdag op vrijdag) onderweg en hoop daar rond de middag aan te komen.

Verder is de sfeer overweldigend. De mensen zijn vriendelijk en behulpzaam; alleen rond toeristische plekken heeft de vriendelijkheid een bijbedoeling en wordt er nogal gebedeld.

De plek waar ik nu deze slavenarbeid verricht is zo'n twee bij vijf meter met een schuin dak. Het is waarschijnlijk een zolderetage drie hoog achter en we zitten hier met z'n achten. Niet ideaal voor claustrofobieklantjes dus.

Vandaar dat ik nu maar gauw (hyperventilerend) stop. Je moet wat over hebben voor de goede zaak nietwaar?

Ben benieuwd naar reactie(s), dan weet ik een beetje voor wie ik dit doe. Dus lieve lezer: laat wat van je horen!


Groeten,

(O)theo

  • 28 September 2005 - 17:06

    Mariska:

    Zo... als deze belevenissen van 1 dag zijn, heb je nog een hoop te schrijven. Succes en vooral veel plezier ermee.

  • 28 September 2005 - 17:48

    Annemarie:

    Nu al weer met de trein mee? Je hebt nog een heel jaar hoor! We zitten met z'n allen in volle spanning op je berichten te wachten. Erg leuk te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je van de geneugten des levens weet te genieten.

  • 28 September 2005 - 17:52

    Dhr J66:

    Welterusten dan maar.
    Ik zie op je site dat het al bedtijd is in Mumbai.
    Het is hier nu 19:52 en bij jou is het 23:19.

  • 28 September 2005 - 19:09

    Anne Van Zessen:

    Ik vind het nu al erg leuk om te lezen. Nu al heb je bijzondere dingen gezien en goede sferen geproefd, ben nu al jaloers! Geniet ervan

  • 28 September 2005 - 21:21

    Joke:

    Die vraag over winderigheid zal ik doorspelen naar De Kampioen. Je bericht uit Mumbai is sneller hier dan uitgeprint en "gepost" op de V'kaarweg! Toch een wonder. De Taj Mahal toch maar bekijken, evt. incognito (pet van Jaco?)Goede treinreis, tot het volgende bericht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bombay

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 203386

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: