Anzacday - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van otheo - WaarBenJij.nu Anzacday - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van otheo - WaarBenJij.nu

Anzacday

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

27 April 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo!

Zit wat bij te komen van de wandeling van vandaag: de Tongariro Crossing, men zegt dat't een van de mooiere wandelingen is van NZ. Een dagwandeling van 17 km, langs kraters, meertjes, vulkanen, stoom enz. Mooie tocht in goed weer, waarschijnlijk een van de schaarse mooiweerdagen hier in de bergen.

M'n laatste berichtje kwam van het Zuideiland, uit Nelson (dat was dus de vergeten naam...) en inmiddels ben ik met de ferry overgevaren naar het Noorden. M'n laatste overnachtingen waren in Picton, bij de Marlborough Sounds. Mooie buurt met veel heuvels en water, een soort fjorden. Hier lekker gekayakt met z'n zessen, in goeie boten.

De volgende dag vroeg met een watertaxi naar de start van een lange-afstandswandeling gevaren en vandaar gelopen naar de eerste hut. Mooie afgelegen buurt met oude bossen en mooie baaien. Captain Cook heeft hier ook een keer of vijf het anker uitgegooid. In de namiddag weer opgepikt zodat ik 's avonds lekker naar 'In de ban van de ring' kon kijken. Daar had ik nog niks van gezien en dat kan eigenlijk niet, aangezien alles hier (in NZ) is opgenomen. Inmiddels twee delen gezien, de derde (de beste?) moet nog komen...

's Avonds de 'Santa Regina' genomen van Picton naar Wellington, zo'n drie uur varen. In wellington was het toch weer even wennen aan het stadsgedruis, parkeren, zoevende autowegen en onpersoonlijke hostels. Gauw de kroeg ingevlucht waar veel Ierse muzikanten aan het spelen waren. Klonk erg gezellig!

De volgende dag was het Anzac-day, een nationale feestdag om de gevallenen te herdenken (veelal WO1). In het Te Papamuseum speelde een bigband deuntjes uit die tijd. Mooi modern museum met voor iedereen wel wat. Buiten de regen die maar niet stopte...

Daarna naar de plek gereden waar ik nu zit: het eerste Nationale Park Tongariro. Ben nu in een soort skidorp met veel houten huizen. Voor morgen is er veel regen voorspeld. Denk dat ik er maar een reisdagje van maak.

De foto's bekijk ik zelf ook met plezier: ik heb ze eigenlijk alleen nog maar op het kleine schermpje gezien van de camera en dan nog vrij lang geleden. Veel 'o ja-erlebnissen' dus. Ik hoop er vandaag in ieder geval wat mooie bij te hebben gemaakt...

Groeten aan iedereen!

Theo

  • 30 April 2006 - 08:41

    Joke:

    Hoi Theo,
    Krijg weer geen e-mail na een nieuw bericht! 'k Zal proberen me weer aan te melden. Hier intussen koniginnedag weer achter de rug: deze keer 29 april. De herdenkingen komen er hier ook weer aan. Anzac? Welke betekenis? Foto-cd's 26-04 veilig gearriveerd. Droge, zonnige dagen toegewenst!!!

  • 30 April 2006 - 10:02

    Theo:

    Zal 't doorgeven...A(austr)NZ? Het heeft 2 1/2 dag geregend nu. Ben omgekeerd in een park vanwege bomen, keien op de weg en stijgende rivieren... Was wel spectaculair!
    Groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 203487

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: