Naar het zuiden - Reisverslag uit Goa, India van otheo - WaarBenJij.nu Naar het zuiden - Reisverslag uit Goa, India van otheo - WaarBenJij.nu

Naar het zuiden

Door: otheo

05 Oktober 2005 | India, Goa

Dag allemaal,

Waarschijnlijk voor de laatste keer een berichtje uit Goa. Ik denk dat ik vrijdag een trein neem naar het 'diepe zuiden', naar Kerala. De treinen zijn vaak al volgeboekt; ik had niet zo veel keus meer anders had ik de nachttrein genomen met airco. Nu wordt het overdag starten zonder koeling en 's nachts aankomen. Ben benieuwd hoe dat aanvoelt, heb wel een vermoeden...

Gisteren naar Panjim gereden op de motor: het liep me vijf kwartier dun door de broek/zweet tappelings van m'n rug. Ben een keer even gestopt vanwege een wat hinderlijke bus achter me. Nou, dan weet je het wel. In slaap vallen onderweg is er dus niet bij.

In Panjim weinig kunnen vinden van m'n gading. Zelfs het oudkoloniale hotel waar je zo lekker het plaatselijke drankje kon drinken bleek onbekend. Kwam na een lange, hete wandeling bij een hotel dat een letter verschilde van het gezochte... Vol gas de stad uit dus. Langsd het water gereden naar Old Goa, de voormalige hoofdstad met de grootste kerken in Azie. Museum bezocht en wat behoorlijk vergane kerken bekeken. Mooie sfeer! Rustig teruggereden via weggetjes binnendoor zodat ik het grootste deel van de helleweg mispeilde. Uitgehijgd op het strand, en daar ben ik vandaag mee doorgegaan. Wat foto's van de vissers gemaakt en hun vangst en later in hun dorpje wezen kijken waar de vrouwen en kinderen bezig waren met het drogen van de vis.

Lekker langs de vloedlijn gelopen naar het volgende dorpje, ongeveer een uur verder. Foto's uploaden lukt nog niet echt; de computer vertoont wat weerstand. Misschien lukt dat in Kerala beter.

De maag begint te knorren: werk aan de winkel dus. Morgen afscheid nemen van Goa en dan fijn met de trein.

De zonnegroet lijkt me een hoop gedoe, dat komt later wel als ik thuis ben. Snorkelen gebeurt hier niet, wel kijken naar (en zwemmen met?) dolfijnen.

Bedankt voor de reacties: ik probeer me er doorheen te slaan!

CU later,

Theo

• 06 Oktober 2005 - 17:10

Alma:

Hallo Theo, wat een bofkont ben jij. Het klinkt allemaal geweldig, alleen de namen al. Ik volg je leuke verslag met plezier. Sterkte met de treinreis

• 06 Oktober 2005 - 19:11

Joke:

Goede reis vrijdag.
    Heb Kerala opgezocht op de nieuwe Bos. De kaart van Zuid India vertoont inmiddels al koffievlekken. Ik kijk uit naar het volgende bericht vanuit je nieuwe standplaats.