¿Hittegolf? - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van otheo - WaarBenJij.nu ¿Hittegolf? - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van otheo - WaarBenJij.nu

¿Hittegolf?

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

05 Juli 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Het laatste blauwwitte vlaggetje... 't Gaat snel!

Cordoba lijkt alweer lang geleden. Na het volksfeest daar is het langzamerhand wat rustiger geworden hier: alleen nog maar Europese ploegen, dat scheelt. Grote steden heb ik nu genoeg meegemaakt denk ik. Ze kosten een hoop energie en die begint een beetje op te raken...

Vanuit Cordoba de heuvels ingegaan, de Sierras. Kleinere steden en dorpen, lekker rustig. De specialiteit hier was: bouwwerken van de Jezuiten. Daar heb ik er nu flink wat van gezien. Kan zo nog 'SJ' achter mijn naam zetten...

Heb gelogeerd bij een Nederlander van origine (uit Hillegersberg...). Hij is in 1990 geemigreerd om een leefgemeenschap te stichten en hij runt nu een hostel/boerderij midden in een bos; maakt zijn eigen pindakaas, brood en yoghurt, dus de ontbijtjes waren lekker en gezond en het was er lekker rustig.

De terugrit was er een van een uur of tien, maar de bussen zijn prima hier, dus dat viel goed vol te houden.

Nu weer in de echt grooooooooote stad: Buenos Aires dus. Merk hier dat ik snel m'n energie kwijt ben: heel veel verkeer, drukte, stank en herrie. De maat van de stad is knap groot... Daarnaast natuurlijk de mooie dingen van een grote stad. Gisteravond naar een prima tangoshow geweest met een lekkere maaltijd vooraf, leuke lui en zelfs de terugrit wordt voor je geregeld. Maar toch, het lijkt me beter om de echt grote steden een beetje te ontwijken. Wordt moeilijk want morgen vlieg ik naar Sao Paulo...

Ga proberen om een beetje vlot aan de kust te komen en dan wat bij te tanken. Ben benieuwd...

Grote vakantie in Nederland! En een hittegolf? Hou het hoofd koel, dat probeer ik ook...

Veel plezier!

Theo

  • 07 Juli 2006 - 20:29

    Joke:

    De kleuren van dit bericht passen uitstekend bij de titel: m'n compuscherm straalt hitte uit. Met de warmte buiten valt het wel weer mee, maar binnen lijkt het wel een sauna.
    Sao Paulo .....4 x groter dan/als Parijs??? Kan niet! Veel plezier aan de kust, verzamel wat energie voor de laatste weken van je zeer grote vakantie.
    Joke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 202892

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: