Vivapas - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van otheo - WaarBenJij.nu Vivapas - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van otheo - WaarBenJij.nu

Vivapas

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

15 Mei 2006 | Frans Polynesië, Papeete

Bonjour allemaal,

Ben weer terug van Moorea. Het is hier nu half drie 's middags en ik ben ruim 4 (vier) uur bezig geweest met het slijk der aarde, poen dus.

Punt een: alles is hier knap duur, zeg maar schreeuwend duur. Glaasje jus 9 euri, huisje zeezicht 1000 euri's per nacht (d u i z e n d...) - zonder ontbijt -.

Punt twee: geen pas werkt hier; geen pinpas, Master - of Vivapas (voor de moderne huisvrouw), flappen tappen lukt dus niet.

Voeg deze twee punten bijeen, en wat heb je dan? Een uitdaging!!! Jazeker, problemen kennen we hier (nog) niet.
Zojuist heeft een lieve bancair-medewerkster me wat cash toegestopt, nadat ik haar van m'n uitdaging had verteld. Maar ja dat kost dus wat tijd...

Heb ook een retourticket Huahine gekocht (met 'n andere creditkaart). Daar hoop ik morgen heen te gaan. Je mag 10 kg bagage meenemen, behalve als je internationaal met hun hebt gevlogen de laatste 7 dagen (dan 20 kg). Mijn vlucht was 7 1/2 dag geleden, dus jammer maar helaas... Maar wacht even, met de datumgrens was ik eigenlijk dinsdag vertrokken, dus net binnen de 7 dagen... Alles is relatief namelijk, weetjewel; nu mag het wel. Van die dingen dus...

Moorea was mooi, maar werd wat beinvloed door de financiele perikelen. Had alle contanten en travelercheques al ingezet en moest nu elke Frank 25 keer omdraaien... Wat gefietst en gewandeld en gelift en gezwommen en met verwondering naar de 'nouveau riches' gekeken. Had een kamer bij een Fransman, Herve, voormalig Robinson. Hij woont al 26 jaar in Polynesie maar verlangt nu naar Normandie. Ja, zegt hij 'kokosnoten, vis en zon, da's alles'...

Zit nu achter een normaal toetsenbord (geen Franse ordinateur dus - en ik hoop dat dit stukje wel gewoon wordt verzonden. De laatste keer - vanaf Moorea - lukte het niet, zelfs mailen was niet toegestaan.

Mooi weer toegewenst - het is hier 32 graden - vanuit landelijk Papeete (nou ja, met wat verbeeldingskracht) en veel doorzettingsvermogen voor de komende week.

Salut,

Theo

  • 16 Mei 2006 - 18:30

    Monique:

    Terwijl hier de lente nu toch echt lijkt te zijn begonnen, is er een klein wonder geschied:ik krijg weer melding via de mail dat er een berichtje van jou rondwaart!Goed om te lezen dat geld overal problemen geeft (of het ontbreken daarvan...)verder heb ik geen last van enige jalouzie...???

    Salut retour

  • 18 Mei 2006 - 19:18

    Theo:

    Krijg zelf ook weer een melding! Was lang geleden...
    Groeten

  • 20 Mei 2006 - 07:29

    Joke:

    Deze zomer naar Normandie... dat moet mogelijk zijn. Alles is relatief...
    Hier alles oke, jammer dat de herfst vast een voorschotje neemt. Veel succes met het tegemoet treden van alle uitdagingen. Groet, J.

  • 21 Mei 2006 - 15:35

    Matty:

    Hoi Theo,
    Eigenlijk dacht ik dat je weer terug was van weggeweest, omdat ik al een tijdje niets gehoord had. Leuk om weer mail te krijgen. Ik ben net terug uit Frankrijk, waar ik in juli nu "ëcht" naar verhuizen ga. Ik heb mijn huis in Apt verkocht, dus de verbouwing van de boerderij kan verder. Even geen geld voor een wereldreis! Veel liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frans Polynesië, Papeete

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 3660
Totaal aantal bezoekers 202818

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: