Hela hola - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van otheo - WaarBenJij.nu Hela hola - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van otheo - WaarBenJij.nu

Hela hola

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

22 Mei 2006 | Chili, Santiago de Chile

Hola,

Zo, dat zit er op. Net door de nacht heengevlogen vanaf Tahiti, kort nachtje gehad dus. Eerst rond zessen vanaf Huahine met een klein vliegtuig naar Papeete gegaan en toen na een paar uur richting Zuid Amerika. Mijn Spaans kent wat beperkingen merk ik; na bovenstaande groet zit mijn aandeel in de conversatie er zo`n beetje op...

Huahine was erg leuk, zonder al teveel toerisme. Lekker gefietst (klopte Jan!) en gezwommen en rondgekeken. Bij het tweede pension werd ik zo`n beetje in de familie opgenomen. Bij elk lekker maal werd ik er bijgeroepen: Eee....Theo, eat! Mooie natuur en veel muziek en dans: prima dus!

Maar toch een weekje eerder vertrokken vanwege budgettaire perikelen (zie vorig stukje).

Zit nu net op Paaseiland. Het is de eerste keer dat ik zonder wat voor info dan ook een land binnenga. Geen gids, geen geld, geen idee van de tijd of datum; we zien wel waar het op uitdraait...

Het toeristeninfoburo draait ook op dezelfde manier, weet ook van niets. Het moet dus kunnen.

He, de computer gaat zijn eigen letters opeten, tijd om naar buiten te gaan dus!

Buenos dias, de nada, heee dat zijn al drie uitdrukkingen, muj loco moet het niet worden...

Groeten,

Theo

  • 23 Mei 2006 - 09:36

    Joke:

    Hola, quien es?

    Nog een uitdrukking: handig als je in Chili een auto huurt: rodamiento de bolas!Izquierdo!

    Donderdag is het Hemelvaartsdag -Ascension-op Paaseiland -Pascua- onder het toeziend oog van bijzondere beelden: daar moet een VVV toch iets van kunnen maken....

    Hasta la vista! J.





  • 23 Mei 2006 - 11:21

    Jan66:

    Ha die Theo,
    Ik zou maar een beeldje gaan bekijken. Volgens mij staan er genoeg. Ik heb gelezen dat je ook een fiets kunt huren. Daar was je nogal enthousiast over:)
    Hier in de vd Hoonaardstraat heerst de examen koorts. Anne is nu terwijl ik dit schrijf aan het ploeteren met Nederlands.
    Geniet ze!
    Jan.

  • 24 Mei 2006 - 00:54

    Theo:

    Rodamiento del ruedo toch? Mijn fiets miste er wat zo te horen: veel - vooral heuvelopwaarts - gelopen dus. Wel erg mooi!
    Succes met de examens!!
    Hasta la Pasta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 203194

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: