Plan van aanpak - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van otheo - WaarBenJij.nu Plan van aanpak - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van otheo - WaarBenJij.nu

Plan van aanpak

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

29 Maart 2006 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Istieweer,

Twaalf (12) graden was het bij aankomst... Lange broek, schoenen met sokken (hoe gingen die ook alweer aan?), fleece en ik denk aan een muts en handschoenen. Zojuist de schijn opgehouden op een (verwarmd) terras met zelfgebrouwen bier. Alcohol is nooit een oplossing las ik zojuist, maar melk... en zo is het Udo: Stimmt! Wie geht's? Nice to hear from you!

M'n laatste activiteiten in Melbourne waren wat verwarrend. Ik moest de huurauto inleveren op de luchthaven, maar het was onmogelijk om er te komen zonder van een tolweg gebruik te maken. En voor die tolweg had je een apparaatje nodig in je auto, en dat had ik niet.

Ik moest bellen of mailen naar het bureau van dienst, allerlei nummers doorgeven, m'n creditkaart, bewijs van gedrag , geboorteakte, diploma's, pasfoto, vingerafdruk en een oogscan: ik vond 't wat overdreven en zat ook niet al te ruim in m'n tijd... Reizen is een gevecht!

Hierna ben ik 51x onderzocht en ondervraagd door douane en veiligheidsdiensten. Heb een klein cycloontje naar ze gestuurd... Nieuw Zeeland wilde natuurlijk niet onderdoen voor Australie en deed er nog vrolijk een schepje bovenop: wangslijm, een onderzoek op explosieven, een 3e graads verhoor, reiniging van de onderzijde van m'n wandelschoenen en het moeilijkste onderdeel: een hecht doortimmerd plan van aanpak voor de komende weken. 'Nou ja, een beetje rondreizen, kijken hier en daar, wat lopen, kweenie...' Lekker overtuigend vonden ze dat... 'Waar slaapt u dan?' 'Geen idee, daar waar plek is, no worries...' Uiteindelijk hebben ze me toch toegelaten... Welkom in Nieuw Zeeland!

Vandaag heb ik hier en daar een beetje gekeken, wat gelopen, EN een auto gehuurd. Lang getwijfeld tussen kopen en huren en dus toch maar gehuurd. Voor een Euro of tien per dag heb ik een knappe automaat, strak in de lak en altijd binnen gestaan bij de weduwe op leeftijd. Voordeel: ik ben verzekerd, kan bij pech bellen, en hoef niet in paniek te gaan verkopen aan het einde van de rit. Vanmiddag een stukje bergop gereden en dat ging prima.

Op het terras wat zitten plannen bij een wegenkaart en het plan van aanpak kan ik doormailen naar de douane. Iedereen tevreden...

Zometeen naar wat live-muziek, morgenochtend pakken, de laatste Christchurchhighlights (4x woordwaarde...) bezichtigen en dan naar het zuidwesten, naar Mount Cook (denk ik). Ik vrees dat 't in Nederland dan warmer is dan hier, maar goed, het zij jullie gegund.

Ferme reisgroeten van down under,

Theo

  • 31 Maart 2006 - 12:29

    Tom:

    Ha Theo. Moet je misschien toch iets aan je uiterlijk voorkomen doen, om beter bij de douane in de smaak te vallen? Of zijn het gewoon sadisten en maakt het allemaal niets uit? Of het in je plan van aanpak past weet ik natuurlijk niet, maar als ik in Nw. Zeeland was zou ik zeker een top-rugbywedstrijd gaan bijwonen. Ze zijn daar nogal goed in en het is dé nationale sport daar. Ideetje? Zie je nog eens wat van de wereld! Ik heb je pas ook ge-Tiscalied, dus als je de kans hebt om dat uit te lezen...
    Hier alles goed. Hartelijke groeten!

  • 01 April 2006 - 07:28

    Theo:

    Bedankt voor het advies: ben net naar de kapper geweest, kijken of het helpt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 202844

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: