Djembe - Reisverslag uit Cairns, Australië van otheo - WaarBenJij.nu Djembe - Reisverslag uit Cairns, Australië van otheo - WaarBenJij.nu

Djembe

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

12 Februari 2006 | Australië, Cairns

Om zes uur 's morgens met 't vliegtuig naar het oosten gevlogen, naar Cairns. Mooie vlucht met 3 stoelen ruimte naast me, een lekker ontbijtje, een goeie film die grotendeels in Kenia speelt en een mooi zicht op de kustlijn en de 'outback' (wildernis). Af en toe werd er in de film ook gevlogen boven Afrikaanse vlakten: werkte mooi verwarrend zo vroeg in de ochtend...

Cairns is ruim opgezet, nog ontspannener dan Darwin en leuk om door te struinen. Omdat ik pas om 2 uur kon inchecken had ik lekker een paar uurtjes om me te orienteren.

Vlakbij zee hebben ze een schitterend zoutwaterzwembad: vanaf het volierezand loop je het zacht glooiende bad in, zicht over de baai en de opstijgende vliegtuigen. Het licht is prachtig en de wolkenpartijen ook. Alles is vrij toegankelijk met een mooi park er omheen, goed onderhouden, geen vernielingen, kortom weinig mis mee.

Gisteravond ben ik er nog even gaan kijken en toen meende ik djembe te horen. DJEMBE!
Kijken dus, en ja hoor er stond een clubje te spelen. Er stond nog een trommel naar me te wenken en dus... Zo'n drie kwartier gespeeld, lekker hard om de schade van een jaar in te halen. Lekker!! Er werd gedanst, de politie liep rustig langs en vond alles prima, er kwam wat geld in de hoed, en m'n handen begonnen goed op te zetten. Gestopt toen de blaren voelbaar werden. Ja, dat is het resultaat van bijna een jaar zonder oefenen...

Het onderkomen waar ik ben houdt 't midden tussen een pretpark, Nighttown en een moderne jeugdherberg. Het is in 2003 geopend en ziet er strak en goed doordacht uit. Het zwembad heeft een waterval, er treden bands op, op de bovenste verdieping is een 'gym', je weet niet wat je meemaakt. Toen ik vannacht terugkwam (van een optreden van de Australische Cuby, maar dan wat ouder...) stond er zo'n 200 man in de rij om de zaal in te mogen.

Morgen ga ik een paar daagjes naar Cape Tribulation en van daaruit wil ik naar het Barriererif: twee vliegen in een klap (allebei World Heritage Sites)!

Het tijdverschil is weer wat groter geworden inmiddels, want ik moest de tijd op m'n horloge weer veranderen. Hoe groot? Geen idee. Tijd wordt langzamerhand een diffuus begrip (Goh, klinkt mooi, zegt weinig). Ik hoop in ieder geval nog een tijdje te reizen, voorlopig naar het zuiden, down downsouth...

Hugs,

Theo

  • 12 Februari 2006 - 19:48

    Joke:

    Hoi Theo,
    -Volgens mijn computer is het tijdsverschil nog steeds 9 uur. Hier is het bijna 20.30 / bij jou 5.30 morgenochtend.
    -C. Trib. opgezocht en gelezen dat het een prachtige route is: langs een regenwoud + een moderne "rail" om het van boven te bekijken. We gaan nog horen? (= modern Rotterdams)
    -Zo te lezen kun je ook nog straatmuzikant worden.(bij evt. geldgebrek.)
    -Ik heb ooit het boek Zuiderkruis van je gekregen. Hoe is de sterrenhemel in NW Australie?
    -Hier geen sterrenhemel, maar de ganse middag/avond natte sneeuw.
    -Feyen. vandaag: ach, jammer!
    -Morgen maandag: niets diffuus' aan!
    -Een groet van 12-02 voor jou op 13-02.

  • 12 Februari 2006 - 21:25

    Zwg M:

    Goeie morgen Theo,
    in Tropical Far North Queensland.

    Ik heb Cairns op internet opgezocht en ja, ik begrijp waarom James Cook van boord is gegaan.Lekker Theo daar, de vakantie-vaart zit er weer goed in.Het volierezand sprak me erg aan.Groeten en fijne dag verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 202871

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: