Postkoloniale depressie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van otheo - WaarBenJij.nu Postkoloniale depressie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van otheo - WaarBenJij.nu

Postkoloniale depressie

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

27 December 2005 | Singapore, Singapore

Hoi allemaal,

Zo, net terug van de ambassade. Het was een chaos daar! Maar wel kledingvoorschriften: je mag er alleen in met lange broek, echte schoenen enzo. Verder sta je met z'n allen te wachten op de onvoorspelbare dingen die gaan komen. Ik stond bij een paar Nederlanders die 3 weken naar Bali zouden, maar ook van geen visum wisten. Zij zijn straks bijna een week bezig met die formaliteiten...

Een paar loketten zijn er en achter het veiligheidsglas allerlei lui die met van alles en nog wat - of niks - bezig zijn. Na twee uur in de rij blijkt dat ik donderdagmiddag een visum af mag halen voor 70 S.dollar. Woensdagavond gaat m'n (2e) vlucht, dus die kan ik vergeten; donderdag vliegen ze niet dus het wordt vrijdagavond: dezelfde vlucht die ik een week geleden dacht te hebben...

Je wordt verder als vee behandeld en iets wat op info lijkt was er niet (een pasfoto hadden ze nodig en een doorgaand ticket wilden ze zien). Gelukkig had ik wat spullen bij me, anders zou ik weer opnieuw kunnen beginnen. Het lijkt wel een postkoloniale wraakoefening...

Inmiddels heb ik Singapore bij nacht en dag gezien, alle windrichtingen verkend, allerlei buien meegemaakt, veel verschillend eten en drinken genuttigd enz, maar ik zou eigenlijk wel VERDER willen en dat zit er dus nog even niet in...

Heb een kerstdienst meegemaakt in het centrum van de stad, ben naar een vogelpark geweest (een soort Avifauna) en ben richting grens met Maleisie geweest. Wat ik nu aan het doen ben is een beetje de tijd vullen, zo voelt het, en dat is op een strand niet zo'n probleem maar in een stad ligt dat toch anders...

Goed, ik ga me instellen op de vrijdagavond en ga proberen om de resterende vier dagen op een leuke manier door te brengen. Intussen is het hier knap warm (boven de 30 graden), dus ga ik een koel oord opzoeken.

En, voor ik het vergeet, ik heb m'n mondelinge Nederlands weer wat op peil kunnen brengen: heb Daphne en Paul ontmoet, die fris uit Holland kwamen ingevlogen en die nu waarschijnlijk zeeziek liggen te zijn op een bootje in de Maleise wateren... Geintje hoor!

Keep it cool 2!

Theo

  • 27 December 2005 - 09:25

    Paul & Daphne:

    Dat je ons hebt ontmoet vond je niet belangrijkgenoeg om te melden Theo?? Wij vonden het anders errug gezellig met jou hoor! We gaan nu even zelf een pagina maken...

  • 27 December 2005 - 10:48

    Daphne En Paul:

    Ha Theo. Je vind ons op www.dapau.waarbenjij.nu
    Veel plezier in Singapore. TIP: Kijk even in de nieuwste LP (Mal heeft er 1 in de kast) en lees het verhaaltje van een van de vier auteurs in het begin. Hij heeft een tip over buitenwijken en 'of the beaten track'
    in Singapore. We hopen dat je snel op bali zit!
    Grtz D&P

  • 28 December 2005 - 02:30

    Theo:

    Hoezo vergetuh? Goed lezuh hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 202878

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: