Modder enz. - Reisverslag uit Bangalore, India van otheo - WaarBenJij.nu Modder enz. - Reisverslag uit Bangalore, India van otheo - WaarBenJij.nu

Modder enz.

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

03 November 2005 | India, Bangalore

Hoi iedereen!

Gistermiddag heel luxe met een airco-expresstrein naar Bangalore gereden, de stad waar het continue geregend heeft de laatste weken. Het ligt zo centraal dat je er bijna niet omheen kunt. Vandaag en gisteravond de stad bekeken, maar er zijn zulke grote tegenstellingen dat het niet te beschrijven valt. Toch een poging.

De rijke kant winkelt in een soort Bijenkorf met MacD om de hoek en Centerparks een straatje verderop. Ik viel op met m'n slippers aan: 'Ken je geen schoenen betalen dan?' Het merendeel van de ruim 6 miljoen mensen leeft in de modder, stront en uitlaatgassen. Dit is de meest drukke en smerige stad die ik tot nu toe heb gezien (23 uur); vandaar dan ook dat ik er niet rouwig om ben om door te gaan vanavond.

Mijn rugzak staat al op het station en de komende paar uur gebruik ik voor een laatste avondmaal en voor het verzamelen van modder op m'n broek (lopen dus).

Hampi is m'n volgende doel en dat schijnt MAGISCH te zijn; ben heel benieuwd dus!
Ik ben in dit internethok beland via een lange, lange, heel lange modderstraat in een sloppenwijk. Ik dacht, ik ga eens lekker lopen vanuit het station. Het meurt hier vrolijk, de jeugd zit zonder gene naar m'n typewerk te kijken, er zitten nauwelijks letters op het toetsenbord en de groep belangstellenden wordt steeds groter: ga richting finish dus.

Ja die powercut is knap kut/eikelig, daar zit ik mooi mee. Hoewel ook stroomstoringen gaan wennen. Je houdt er al een beetje rekening mee. Ik zal ze denk ik missen als ze er niet meer zijn. Die reis naar de provincie Soa hou ik maar tegoed...

Iedereen een zorgeloze zorgverzekering toegewenst,

Groeten,

Indy Theo

  • 05 November 2005 - 11:09

    Joke:

    Het is een flinke treinreis van Bangalore richting Hampi zo te zien.
    Hoeveel km/uur duurt deze afstand? In mijn boekje stond als (negatieve) aanbeveling dat in Hampi Bazaar panneNkoeken, frites en spaghetti te verkrijgen zijn! Veel wandel- en kijkplezier bij de tempelcomlexen, zonder modder op de beslipperde voeten.
    Groet, Pantoffel Joke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 202858

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: