Verplichtingen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van otheo - WaarBenJij.nu Verplichtingen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van otheo - WaarBenJij.nu

Verplichtingen

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

10 Juli 2008 | Nicaragua, Granada

Zo, een kop koffie onder handbereik, dan nu eerst maar eens wat lichte kantoorarbeid verrichten.

Goedemorgen allemaal!

De vorige keer was het een wat medisch verhaal, maar daar is nu gelukkig weinig reden meer toe: iets anders dus ditmaal. Bedankt voor de opbeurende reacties trouwens!
Ik zit nog steeds in Granada en dat betekent in ieder geval dat het hier goed uit te houden is en dat ik mijn tempo al lekker aan het aanpassen ben, zoals voorgenomen in het eerste stukje...

Granada is een leuke stad, zo´n beetje de oudste Spaanse nederzetting in Centraal Amerika. Veel koloniale gebouwen en de hele opzet doet erg Spaans aan, beetje Salamanca-achtig... Na mijn eerste hotelnacht ben ik naar een hostal verkast, Oasis. Mooie opzet: mijn kamertje zit twee meter naast een klein zwembad, vijf meter naast de (gratis) koffiebron en zeven meter naast het (gratis en snelle) internet. Weinig excuses dus om niet een stukje te schrijven...

Gistermiddag en -avond een prachtig uitstapje gemaakt naar de Masayavulkaan. ´s Middags had ik het al afgesproken maar het dreigde niet door te gaan omdat ik de enige deelnemer zou zijn... Dan maar iets bovenop de prijs en toen kon het net wel...

De Masaya was een klassieke vulkaan totdat op een dag alles boven de 700 meter de lucht in knalde. Nu zie je dus het onderste stompe stukje en als je dat beklimt dan kijk je zo een paar honderd meter de krater in die stoomt, gromt en mompelt. Aangeraden wordt om hooguit 20 minuten daar te blijven in verband met gassen, maar omdat we een rondleiding hadden -na sluitingstijd- van een paar uur hoefden we ons daar niks van aan te trekken. Het weer was prachtig en de rest van de omgeving uitgestorven zodat je foto´s bleef maken.

Later gingen we naar een andere krater op dezelfde stomp, naar een paar grotten met duizenden vleermuizen, en gingen we een kratertunnel in. Prachtig om mee te maken en in de tunnel zag je allerlei geologische verschijnselen waarover de parkranger honderduit vertelde.

Kortom een mooie goedmaker voor de gemiste Poazvulkaan en de gemiste vulkaanbeklimming op Ometepe. Komt alles toch nog goed, zie je wel?

Zometeen wil ik naar een kratermeer met naar gezegd wordt het helderste zwemwater van Nicaragua. Over een paar minuten moet ik dan een busje pakken: sneller typen dus!

Dan nog dit.

Stinkkroegjes bezoek ik alleen maar als er een mooie dikke frituurwalm hangt...

Nu mijn gezondheid weer blakend is vliegen de kilo´s er weer aan: dik = gezellig, toch???

Slecht weer in Nederland? Als het hier regent dan heb je een bootje nodig om de straat over te steken...

Veel sterkte, wijsheid en kracht voor de laatste harde werkers in Holland! Geldt ook voor nieuwe banen!!

Nu stop ik snel met mijn ´verplichte´ stukje...

Adios!!


Theo



















  • 10 Juli 2008 - 18:13

    Hanneke En Cor:

    Je laatste weekje!!! Hou de schade beperkt qua zwembandjes en nog veel plezier, groetjes Hanneke en Cor

  • 10 Juli 2008 - 21:17

    Klazien:

    Hoi Theo

    Toch wel heel aantrekkelijk hoor Nicaraqua met cultuur en vulkanen! Gelukkig ben je weer hersteld zodat je nog heerlijk een laatste week kan genieten. Het was wel even bijkomen hoor van zo'n prachtige vakantie in Costa Rica - Panama. Ik droom er nog iedere nacht over, meestal over de boottocht tussen de lagoons bij Tortuquero. Vandaag ben ik aan de antibiotica begonnen, kreeg een beetje vreemde uitslag op hetzelfde been waar die Leguaan in mijn grote teen had gebeten. Dus dat moet even uit de wereld. Inmiddels heb ik mijn reisdagboek gereed inclusief foto's. Daar kan je dus terugblikken als je dat wenst.
    Theo ik wens je nog een hele fijne week daar en blijf je verhalen met plezier volgen!

    groeten Klazien&Piet

  • 11 Juli 2008 - 16:08

    Hallo Theo:

    Hé, kijk je uit met vleermuizen in grotten levert gevaarlijke virussen op,zwem ze lekker zal best koud zijn dat water doe rustig aan en gezond weer thuis.
    lees je reisverslag met veel plezier

    groetjes hely

  • 11 Juli 2008 - 17:24

    Joke:

    Is het echt het helderste water of moet je nog wat nader onderzoek doen in andere kratermeren? Een prachtig levensdoel! Hier alles oke, er komt zeer helder water uit de kraan.

    Zeer hartelijke groet en nog veel plezier, pa (hij leest je berichten weer met veel belangstelling) & mels & joke.

  • 11 Juli 2008 - 20:02

    Theo:

    ´t Was inderdaad lekker helder water, met wisselende temperaturen vanwege warme bronnen onder het oppervlak. Een vergelijkend wateronderzoek lijkt me geen slecht plan! Groeten aan pa!!

  • 12 Juli 2008 - 11:35

    Marloes En Ralph:

    Hoi Theo,

    Zo te lezen heb je nog een geweldige vakantieweek te gaan. Geniet er nog even van.

    Groetjes Ralph en Marloes

    ps Thuiskomen is ook wwel weer fijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 203156

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: