Kiario Kiario - Reisverslag uit Sydney, Australië van otheo - WaarBenJij.nu Kiario Kiario - Reisverslag uit Sydney, Australië van otheo - WaarBenJij.nu

Kiario Kiario

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

18 Maart 2006 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Na Sydney ben ik op Tasmanie beland, in Hobart eerst. Wat gevaren en daarna Mount Wellington opgegaan, een berg vlakbij die ruim 1200 meter hoog is. Bij het afdalen (zou erg makkelijk moeten zijn: 2x rechts en dan wijst het zichzelf) werd het flink laat zonder dat ik ook maar een idee had waar ik zat.

Ik kwam een paar schuilhutten tegen en ik was nagegaan wat ik in m'n rugzak had zitten - was niet al te veel - toen ik in de verte een auto zag rijden. Snel naar het asfalt dus en de duim omhoog. De tweede jeep stopte al en heeft me voor het hostel afgezet. Mazzel dus. Volgende keer wat beter voorbereiden?

Heb voor een week een auto gehuurd, want het openbaar vervoer is niet al te best. De Kia Rio (klinkt lekker vrolijk!) is compact en rijdt prima. Op weg naar Port Arthur werd ik aangehouden om te blazen (0,0: beautiful!) en een stukje verder stond weer een fuik... Dat wordt dus een weekje jus, even sapvasten...

Na Port Arthur, het beruchte detentieoord, ben ik naar Freycinet gereden, een mooi natuurpark. Veel gewandeld en foto's gemaakt bij prachtig weer.

Inmiddels ben ik in grote trekken het eiland over geweest. Prachtig landschap, mooie luchten, prettige geuren: veel eucalyptus, lekker eten, vooral vis en schaaldieren! In het westen was het erg regen- en ook bergachtig, zodat ik m'n plan om een meerdaagse wandeling te maken (bij de Cradle Mountains) heb herzien.

Ik denk dat ik vanuit het noorden de boot pak naar Melbourne, dan kan ik nog wat rondkijken in het zuiden van Australie. Melbourne zelf zal wel erg druk zijn vanwege de Commonwealthgames, die nu in volle gang zijn.

O ja, gisteren de Tasmanian Devil gezien. Een diertje dat er wat wonderlijk zwart uitziet, onbeholpen loopt, nogal agressieve geluiden maakt, en met uitsterven bedreigd wordt. Nu nog het vogelbekdier en dan is m'n klus geklaard hier...

Zojuist koffie gedronken in een zaakje waar het haardvuur al aan was. Het wordt koeler naarmate Nieuw Zeeland nadert.

Bij jullie wordt het waarschijnlijk al beter weer?

Hartelijke groeten,

Theo

  • 18 Maart 2006 - 17:14

    Janv66:

    Ha die Theo,
    't Is bij ons nog lekker fris. Vandaag zelfs zonnig. In je verhalen begin je steeds meer op een toerist te lijken, ga zo door en geniet. Maar met mate: gedenk dat we ons in de tijd voor pasen bevinden. Je hebt toch wel een passion op je i-pod?
    Gegroet.

  • 24 Maart 2006 - 16:36

    Joke:

    Hoi Theo,
    Al in Melbourne gearriveerd of nog in Tasm.? De verzendtijd van je bericht was erg vroeg of erg laat! Last van slapeloosheid of ben je zo uitgeslapen dat je je bed niet meer nodig hebt?
    Al nieuwe foto's voor de site? Wij kijken nog naar Birma!
    Groet en hug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 203351

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: