Gevecht! - Reisverslag uit New Delhi, India van otheo - WaarBenJij.nu Gevecht! - Reisverslag uit New Delhi, India van otheo - WaarBenJij.nu

Gevecht!

Door: otheo

13 Oktober 2005 | India, New Delhi

Jazeker, terwijl ik dit typ (1 a 2 vingers) kan ik kiezen tussen een bevroren rechterschouder (de ventilator) of wel erg aanhankelijke muggen. Let dus niet op de foutjes........

Het regent keihard nu, een mooi geluid op het tinnen dak. Inmiddels zit ik wat zuidelijker alleen kan ik 't op de kaart niet aangeven. Vandaag met de bus gereisd: sardientjes hebben meer plek in hun blikje. Er was precies plaats voor twee maal maat 44 maar daar hield het dan ook mee op. verder hoefde je je niet vast te houden want omvervallen was onmogelijk. Mooie rit dus, met z'n 821en in een bus voor 64.

Vanmiddag gevaren (2e x) in de backwaters. Had een lijndienst willen nemen maar die ging kapot. Via allerlei schimmige tussenpersonen ben ik toen zelf maar gaan varen op een soort motorboot met eigen stuurman. Leuk!!!

Morgen wellicht op een 'echte boot' de wateren achter de stad bevaren met een kok aan boord - lijkt me weinig mis mee. Dan wil ik graag nog wat zuidelijker tot aan bijna het meest zuidelijke puntje (ook weer met een boot). Ben benieuwd of dat lukt.

Rushdie schijnt een boek te hebben geschreven (The Moor's last sigh?) waarin de synagoge van Cochin voorkomt: daar ben ik gisteren geweest. Een mooie sfeervolle plek, middenin een levendige wijk; kon mijn fiets bijna in de synagoge parkeren. Ook nog 17e eeuws Nederlands gelezen in het Dutch Palace: oude kaarten met info in de marges. Leuk, leuk leuk!

Jeuk, jeuk jeuk van die k muggen, komt nu al opzetten.

Kappen dus. Op naar veiliger oorden.

CU

Theo

• 15 Oktober 2005 - 18:13

Joke:

Aleppey gevonden op Encarta '98. Dichtbij Shertallai en Punnapira is het niet? Zuidelijkste puntje +/- Kanniyakumari?
    Zijn de muggenbulten nog tot ontwikkeling gekomen of heb je het gevecht gewonnen. Ben benieuwd of je de zuidpunt al bereikt hebt. Hier is intussen de herfstvakantie begonnen met prachtig weer. We moeten eens snel een ontmoeting regelen in de chatbox. Tot www's.