Droevige muziek - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van otheo - WaarBenJij.nu Droevige muziek - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van otheo - WaarBenJij.nu

Droevige muziek

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

14 Juni 2006 | Uruguay, Montevideo

Dag lezer,

Het was te uitnodigend om het niet te doen: de boot nemen naar Uruguay, naar de overkant van de Rio de la Plata. Een kilometer of 60 varen door de ochtendmist, wie wil dat niet?
Toen de boot aanlegde prikten de eerste zonnestralen al door de wolken en binnen een paar minuten was het mooi weer. Je kon zelfs in je T-shirtje lopen!

Colonia heeft een heel mooie oude wijk, met Portugese en Spaanse huizen en forten en kerken. Het is de enige Worldheritage-site in Uruguay en ligt prachtig aan het water. Ook hier is het weer laagseizoen dus het is heerlijk rustig. Mooie hotelkamer genomen, zo'n 200 jaar oud met antieke meubels, houten vloer en veel sfeer. En een voetbal-tv natuurlijk...

De afgelopen dagen Buenos Aires wat verkend, en dat is geen verkeerde stad! Errug groot!Het heeft af en toe de grandeur van Londen of Parijs en de inwoners zijn erg vriendelijk. Het is een erg sfeervolle stad ook. Ondanks de grootte (ongeveer 10 miljoen mensen?) kwam ik op straat het meisje tegen met wie ik in Santiago naar het Nederlands elftal had gekeken. Hoezo toeval? Voor de volgende wedstrijd hebben we in een lekkere volkskroeg afgesproken - nee, niet de Farolito... -.

Al een paar keer een aandenken meegekregen in een bar of restaurant en overal willen ze wel een praatje maken. Eten en drinken is erg belangrijk en daar wordt dan ook ruim de tijd voor genomen en voor voetbal natuurlijk. Ze hopen dat en Nederland en Argentinie doorgaan...

Maar ook: na de devaluatie van de pesos is Argentinie opeens een 'arm' land geworden en vooral 's avonds zie je veel mensen met boodschappenwagentjes of karretjes langs de vuilniszakken gaan om de inhoud op bruikbaarheid te inspecteren. Het gaat allemaal wel met een soort waardigheid.

Veel tango hier. Overal kun je lessen volgen en naar tangoshows gaan. In het hotel vroeg een meisje al of ik hier ook was om te dansen. Lijkt me beter van niet, zei ik, kun je rare blessures aan overhouden... Begeleiden lijkt me wel leuk, maar ja, andere instrumenten. Ik wil wel naar zo'n show binnenkort.

Gisteren naar La Boca gegaan, een wat armere wijk, met centraal het voetbalstadion van Boca Juniors! Maradonna heeft hier zijn eerste triomfen gevierd. Echt mooi stadion, beetje vervallen maar dat maakt het alleen maar mooier. Beneden was er een museum en de straten er omheen waren voornamelijk blauw met goud. Mooie shirtjes; heb lang staan twijfelen...

Argentinie (en Uruguay) bevallen me erg goed. Een steakparadijs is het, en aardige lui in een sfeervolle omgeving (en de bierflesjes zijn hier 970 cm3! mooie maat...) met prachtig droevige muziek.

Genoeg getypt nu, op naar de steak, even twee maanden vegetarisch eten teniet doen!

Chau chau,

Theo

Trouwens Mels, die Avenido 9de Julio is heeeel groot, 2x 9-baans ofzo; maar dit keer bleven alle motoren gewoon overeind. Mijn achting voor Willem Alex is trouwens aan het stijgen: goeie keus Alex, dat Argentinie en die Maxima...

  • 15 Juni 2006 - 22:04

    Mieke:

    Hoi Theo !
    Ik lees dat alles goed gaat. Houden zo !
    Hier erg druk, je weet hoe dat gaat in die laatste weken. nog even en dan ga ik ook in de zon zitten. Groetjes en geniet !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Uruguay, Montevideo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 202911

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: