2EZ - Reisverslag uit Darwin, Australië van otheo - WaarBenJij.nu 2EZ - Reisverslag uit Darwin, Australië van otheo - WaarBenJij.nu

2EZ

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2006 | Australië, Darwin

De drie dagen in Kakadu zijn snel voorbij. De beloofde nattigheid was er niet: alleen op de terugweg kregen we een lekkere onweersbui over ons heen, net op het ogenblik dat we pech dreigden te krijgen. Viel erg mee achteraf, wat water in de brandstof...

Voor we het park ingingen zijn we een stukje de rivier opgevaren om de krokodillen lekker te maken. Met een hengel kregen ze voer voorgehouden en dan moesten ze opzitten, of in hun geval, springen. Raar idee om die grote monsters vlak bij de boot te zien; je weet niet of ze naar het vlees kijken of naar de smakelijke hapjes aan boord...

Het springen is erg spectaculair en gaat met een hoop kabaal gepaard. Leuk om te zien! Af en toe kwamen er ook roofvogels langsgevlogen voor hun deel. Een prima start van de driedaagse dus.

In het park zelf hebben we veel gezwommen bij en onder watervallen, in kreken en meertjes, rotskunst bekeken van de aboriginals, didgeridoo gespeeld (althans geprobeerd...), T-bones gegeten van het plaatselijke wild, vissen gevoerd (Barramundi die bijna je vingers meehappen...) en veel gelopen en dus ook veel water gedronken onderweg want het was knap warm. 's Avonds konden we lekker zwemmen in een zwembad en een verfrissende VB (Victoria Bitter) nuttigen, kortom 'too easy (2EZ) mate', no worries etc etc. Ze zijn lekker ontspannen hier...O ja, ook nog gekaart met de afdeling Ierland, vijf Ierse meiden die naar hun idee goed te volgen Engels spreken maar naar mijn idee toch knap onverstaanbaar zijn. Veel gedaan eigenlijk...

Zojuist naar de vluchtexpert geweest en mijn bedenktijd bij de plaatselijke kapper (de 'hairdude'...) volgemaakt. Morgen ga ik naar Cairns, door de lucht dus.

Veel wegen naar zowel Oost als West zijn moeilijk of niet begaanbaar. Vanmorgen las ik in de krant dat een normaal erg droge woestijn nu onder anderhalver meter water stond. Het had een paar dagen fors geregend...Niemand doet daar moeilijk over, ze zijn het blijkbaar gewend.

Vanuit Cairns kun je onder andere vrij soepel naar het Barriererif. De stad zelf schijnt ook leuk te zijn met een hoop bezienswaardigheden in de buurt. Van daaruit kun je dan wat makkelijker naar het zuiden, zonder overstromingen hopelijk.

Goed, de afgelopen dagen waren dus heerlijk saai Joke! En kangoeroes heb ik nog steeds niet gezien Tom; volgens mij is het een fabeltje, om toeristen te lokken (heb trouwens wel dingo's gezien; zijn gewoon honden hoor...).

Sorry voor dit saaie verslagje, ik hoop de komende dagen mijn geluk weer wat meer op de proef te kunnen stellen. Pa, de hartelijke groeten; ik bel zeer binnenkort weer!

No worries mates, it's all too easy...

Hartelijke groeten,

Theo

PS. Er staan nu wat meer foto's op de site. Jan, hartelijk dank!

  • 10 Februari 2006 - 13:47

    Matty:

    Grappig om omstreeks 15.00 uur een bericht te lezen dat op dezelfde dag 17.00 uur gemaakt is! Ik heb door je verslagen inmiddels een beetje het gevoel dat we allemaal met je meereizen. Zeker om te kunnen zien op de kaart in welke uithoek je bent. Blijf je nog lang onderweg? Hartelijke groet, Matty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 202822

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: