Nou nou - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van otheo - WaarBenJij.nu Nou nou - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van otheo - WaarBenJij.nu

Nou nou

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

21 November 2005 | Thailand, Bangkok

Eerst door donker Bombay gereden: uitgestorven voor de eerste keer, koel en geregeerd door honden. Honden? Jazeker, ze gaan in groepen rondlopen om te kijken of ze iets van hun gading kunnen vinden en dan dwingen ze het af. Verder veel pakketjes op straat met doeken eroverheen: mensen dus die proberen om wat te slapen, en te vergeten dat ze geen huis hebben, geen zekerheid, geen baan, geen vooruitzichten... Wennen doet het niet.

Naar Bangkok gevlogen en daar de befaamde CULTUURSCHOK ondergaan: hier is alles, de wegen zijn geplaveid, hier kun je als toerist alles doen wat je maar wilt, de muziek is vlot, voor eten en drinken hoef je je hand maar op te steken, het onderdak voldoet aan de westerse verwachtingen, de mensen zijn gul met hun lach en alles gaat met een onvoorstelbaar innemend gemak, kortom het is GELIKT, te gemakkelijk, wel lekker natuurlijk, maar ik denk dat deze stijl van leven heel snel gaat vervelen. Het was een opluchting en een schok tegelijk; kan dat?

Direct na de landing naar het consulaat van Myanmar gegaan. De chaos daar was van voormalig Oosteuropese klasse: niets en niemand werkte er terwijl er zeker 80 mensen zaten te wachten op een visum. Sommigen bewogen al niet meer en droegen een wat penetrante lucht met zich mee... Goede raad was duur, maar het leek me het beste om dit pand maar levend te verlaten, dan maar geen Birma. In mijn gelikte residentie echter kwam ik een meisje tegen met 'contacten' in Myanmar. Voor niet teveel zou zij een visum kennen regelen (niet kunnen dat is te netjes). Afijn om een kort verhaal lang te maken: ik ben ingegaan op haar voorstel, ben naar de dichtstbijzijnde ATM gerend (flappentap) en heb daar het door haar verlangde geldbedrag afgeschreven. Naief? misschien wel, maar mijn India-ervaringen gaven mij een goed gevoel. DUS, misschien zit ik binnenkort toch in Birma. Wie weet?

Verder hoop ik dat Dominant Day (?) naar behoren verloopt en heb ik alle vertrouwen in de Thaise kookkunst. Van Myanma Airways is inmiddels het laatste toestel in het 'museum of horror' gezet, zodat boeken onmogelijk was. Ik denk met Bangkok Air te vliegen - net opgericht-. Hoe was de reunie? Het gebruikelijke wat 'doe je waar woon je?' en dan de geeuw onderdrukken, of werden er breedmaatschappelijke dialogen aangegaan? Ik vermoed het laatste, want het was wel een school van stand natuurlijk.

Ik ga zo m'n ingebrande cd met foto's ophalen en morgen ga ik serieus proberen om wat foto's op deze plek te zetten, echt waar. Of het lukt? Inshalla en natuurlijk akhbar enzo. Kortom, we zien wel!

Hartelijke groeten vanuit roerig Bangkok,

Theo

  • 22 November 2005 - 07:00

    Theo:

    Eindelijk foto's geplaatst, nog niet de gewenste maar het begin is er. Ze horen nog bij India...

  • 23 November 2005 - 20:24

    Riette En Egbert:

    ha die Theo,

    eindelijk foto's te bekijken, het is dus gelukt.ook met een loep is er nog geen magnum waar te nemen.
    interessant te lezen wat je allemaal meemaakt en de manier van schrijven is boeiend.dus als je tzt weer in holland terug bent ga je al die verhalen maar bundelen en uitgeven.
    hier loopt iedereen te hoesten/proesten, snotteren enz. je kent het wel als het ineens nog maar 4 graden of minder is.
    Theo geniet ervan, we blijven je volgen.
    groetjes, Riette en Egbert

  • 25 November 2005 - 06:34

    Jan66:

    Hoi Theo,

    Daar zit ik dan 's morgens vroeg met een boterhammetje voor me en het pakje brood er naast dat klaar ligt om mee naar school te nemen.
    De regen en hagel klettert tegen de ramen het schijnt buiten 2 tot 4 graden te zijn en om alles nog iets te versterken klinkt er een luide donderslag.
    Dat wordt 5 minuten fietsen en toch kletsnat worden. Prettig vooruit zicht.
    Van zo'n verhaal kikker je vast wel op.
    Een wereldreis maken is ineens zo gek nog niet.
    Je verhalen zijn plezierig om te lezen. Leerzaam ook. Op de landkaart op school staat vast nog Birma. Het blijkt nu de Unie van Myanmar.
    Duik je niet te diep in het criminele circuit om in de Unie van Myanmar te komen?

    Prettige voortzetting.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 202886

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: