Weer bericht - Reisverslag uit Ooty, India van otheo - WaarBenJij.nu Weer bericht - Reisverslag uit Ooty, India van otheo - WaarBenJij.nu

Weer bericht

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

29 Oktober 2005 | India, Ooty

Dag allemaal,

Flink wat gereisd de laatste dagen. Moest daarbij de krant en het nieuws goed in de gaten houden want het weer was niet overal even goed, zacht gezegd. Aan de oostkust heeft het nogal gespookt en die kant wilde ik juist opgaan.

Veel grote steden hebben grotendeels blank gestaan, rivieren zijn buiten hun oevers getreden en er werd gewaarschuwd voor allerlei ziekten. Ben daarom na Madurai richting bergen gegaan aan de westkant, naar Kodaikanal een zgn. topstation. In drie uur met de bus ruim 2000 meter gestegen; de temperatuur daalde van 32 naar 8 graden: een aparte ervaring.... Alles kwam halfgekookt uit je rugzak zetten.

Daar tochtjes gemaakt naar allerlei mooie vergezichten , helaas onzichtbaar, want we zaten middenin de wolken steeds. Voor het eerst een shirt met lange mouwen, een fleece en zelfs een jas aangehad! De mensen lopen hier met de handen diep in de zakken en hebben een ijsmuts op! Het wachten was nog op een skilift.

Omdat het ook hier ging regenen ben ik weer verder gegaan. Tegen de taxichauffeur zei ik dat ik naar Tiruchi wilde, maar dat bleek ook al onder water te staan zodat ik maar naar het Rotterdam van India ben gegaan: naar Coimbatore, wie kent het niet... (2x R'dam!).

'Beneden' aangekomen was het weer herkenbaar warm, stoffig en druk en dit maal was de rugzak een soort koelkast waar alles ijskoud uit tevoorachijn kwam. 's Morgens dus de bus gepakt naar hillstation nummer twee: Ooty. Een tocht van ruim vier uur met dit keer 2200 meter hoogteverschil en haarspeldbochten die je met een paar keer insteken moest nemen. Applaus voor de chauffeur dus! In Ooty is het erg lekker, de dalen zijn wat ruimer, het weer is prima en de kleuren zijn prachtig.

Vandaag met een antropoloog uit Amerika naar het museum van de plaatselijke bergstammen geweest. Alles zat mee: de rit ernaar toe was schilderachtig en heel ontspannen en het museum bleek dicht, maaaaaar de deur ging na overleg met de toevallig aanwezige directeur gewoon open en we kregen en heel interessante, persoonlijke rondleiding. Mazzel dus!

Verder is iedereen inkopen aan het doen vanwege Diwali (dinsdag, 1 november is het groot feest). De vriendelijkheid van de mensen blijft opvallend. Pubers willen met je op de foto, je lijkt een interessant studieobject te zijn.
Ik zit in een goed hostal met uitzicht op het meer, heet water en tv en ga morgenochtend vroeg op pad om de bergen in te gaan; de GR 34 of zo.
Waar ik daarna heenga kan ik nog niet zeggen, waarschijnlijk naar Mysore maar 't is niet ondenkbaar dat het daar dan ook onder water staat... Ja die foto's Saskia, daar rust geen zegen op, kan ik een boek over schrijven, maar eens staan ze op de website, dat weet ik zeker.

Zojuist door het stadje naar deze computer gelopen: op het kruispunt ligt een man midden op straat (dood? stomdronken?), iedereen loopt er gewoon langs, de (militaire) ambulance passeert en rijdt ook door. Een paar keer per dag knijp je in je arm of het wel echt is wat je ziet, echt wennen doet het (gelukkig) niet.

Groeten allemaal vanaf grote hoogte,

Theo

  • 29 Oktober 2005 - 14:07

    Alma:

    ik denk dat ik vroeger met topografie niet goed heb opgelet want ik weet echt niet waar Coimbatore ligt. Toch de atlas maar eens raadplegen. Wandel ze .

  • 29 Oktober 2005 - 14:27

    Theo:

    Ik weet het nu ook nog niet! Lees net dat Delhi in het nieuws is en dat er een treinongeluk is gebeurd. Het is een hectische wereld...

  • 30 Oktober 2005 - 11:53

    Joke:

    Hallo Theo,
    Jouw berichten van gisteren waren vandaag hier in het nieuws: overstromingen, aanslagen in Delhi en een treinramp. Zelfs de boodschappen voor Diwali werden genoemd. Voor ons fijn om te weten dat jij "hoog, droog en veilig" zit. Vanaf vandaag is het tijdverschil 4 1/2 uur ivm de wintertijd. Op de kaart vond ik Ooty onder de naam Udagamandalam, logisch toch! Geniet maar veel van het uitzicht op het "Meer der Bespiegelingen" dan kunnen wij via je berichten daar weer van meegenieten.
    Groet uit ons (ongewoon warm: 20 graden) kikkerland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Ooty

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 202890

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: