Dr No - Reisverslag uit Madurai, India van otheo - WaarBenJij.nu Dr No - Reisverslag uit Madurai, India van otheo - WaarBenJij.nu

Dr No

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

24 Oktober 2005 | India, Madurai

Hi folks,

Twee dagen de tijd gehad om weer een beetje aan het grotestadsleven te wennen. In de buurt van bezienswaardigheden valt dat niet altijd mee: gisteren werd ik elke twee stappen aangesproken door taxichauffeurs, verkopers, bedelaars, hotelproppers of lui met duistere motieven waar je niks van wilt weten. Je blik past zich aan. Je probeert alles te zien maar geen oogcontact te krijgen en niet te reageren. Mijn naam is dr NO en ik kom uit Burkina (hoewel ze dan ook meestal reageren met 'Ah Burkina: nice!')

Buiten dit soort buurten zijn de mensen onveranderlijk erg aardig en behulpzaam. Een probleem hebben is een feest. Je komt overal en binnen no time is alles geregeld. Pas stond ik met de motor zonder benzine en dat was met wat hulp van een rickshaw zo geregeld. Horloge staat stil? Geen probleem, wil je een echte of een namaakbatterij? Namaak natuurlijk want dat past beter bij het horloge...

Het leven op straat moet je zien om het te geloven. Het is enorm druk met wandelaars, fietsers, brommers, auto's, vrachtwagens, fietstaxi's, ossenkarren. Overal stalletjes waar je koffie, thee, sapjes, hapjes enz. kan kopen. Bedelaars zitten op straat, de helft van de mensen loopt blootsvoets te wandelen, staat wat te keuvelen.

De meeste straten zijn onverhard, vuil ligt aan de kant opgestapeld, er lopen koeien te grazen midden op straat en af en toe kom je een olifant tegen. Dat bij de pestherrie die het verkeer maakt, de geuren die er hangen - lekker en goor, de warmte die alomaanwezig is, de exotische muziek die je overal hoort, maakt dat je af en toe behoorlijk uitgewoond bent. 'Nu even niet' is toch wel het minste wat je dan denkt. Aan de andere kant is het een soort geweldig overdonderende film waar je in loopt.

Het regelen van een treinkaartje is al een belevenis met alle bureaucratie die er bij komt kijken. Maar ja: tijd zat, dus genieten maar van al het wonderlijks.

Hetzelfde geldt voor een kopje koffie drinken. De mensen die om je heen zitten hebben vaak zulke prachtige gewaden aan en sieraden om dat je je op een andere planeet waant, of minimaal een paar eeuwen terug.

Terug naar onze tijd: het tijdverschil snap ik nog steeds niet, Het zal wel in dat halve uur (van de 3 1/2) zitten. Een magnumfoto opsturen hoeft niet, want die komt er aan (half jaartje nog schat ik). Warmte per mail opsturen doe ik bij deze; dan wordt het hier wat koeler, hoop ik.

Lees net dat F (de trots van Rotterdam) heeft verloren. Soms gaat er niks boven onwetendheid...

Ben nu precies vier weken weg en heb het idee dat het al veel langer is. Er staat nog aardig wat op het programma, maar waar ik morgen ben weet ik nog niet; een lekker vrij idee.

Las net in het restaurant een mooie spreuk: 'complaint is a gift'. Maar ondanks dat wens ik jullie weinig klachten toe deze week.

Klagen ken altijd nog toch? Niet dan?

Groeten,

Theo

  • 24 Oktober 2005 - 18:47

    Monique:

    Ik vind soms dat ik genoeg te klagen heb,a lot of complaints is a lot of gifts,of is dat dan weer te veel gevraagd,gelukkig blijken alle klachten weer snel te relativeren te zijn!Hier is orkaan Noah van kracht,veel herrie(ook wel eens wat kerrie),veel wind gelukkig weinig (blijvende) schade.Voel me vaak MRS No!Blijf uit de buurt van te duistere types!

  • 27 Oktober 2005 - 20:11

    Alma:

    Hoi Theo, klagen doen we niet. Zijn we dan wel echte Nederlanders? Wat je allemaal doet klinkt goed. ik kan me voorstellen dat je het idee hebt dat je al langer weg bent, je maakt zoveel mee. wij zitten hier ook niet stil. In de herfstvakantie zijn we naar Bretagne geweest. Een prachtige camping aan zee, boven op de kliffen. Gewandeld over de gr 34 die daar loopt. Net bergwandelen aan zee, klif op, klif af. Niet altijd mooi weer en daardoor geweldig mooie luchten. We hebben veel foto's gemaakt. Veel plezier verder, Alma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Madurai

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 202890

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: